به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری باوجوداینکه ارزش معاملات چندان چنگی به دل نمی‌زد گروه سیمانی باارزش معاملاتی بیش از 294 میلیاردتومانی در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی روز معاملاتی جاری بود و بعد از گروه کانه فلزی و خودرویی در جایگاه‌های دوم و سوم باارزش معاملاتی 293 و 281 میلیاردتومانی قرار داشتند. نمادهای کگل، شپنا، شبندر و نماد کچاد جز تأثیرگذاران بزرگ بازار روز جاری بودند.

از طرفی هم شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از 27 هزار واحدی کار را تمام کرد تا ارزش بازار بورس تهران مجدداً به ارقام بالاتر از 8 هزار همتی برسد. اما با وجود رشد خوب شاخص نسبت به‌روزهای پیشین همچنان ارزش معاملات در بازار بورس تهران در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد به‌طوری‌که ارزش معاملات نقد در بازار بورس در روز جاری 4 هزار و 700 میلیارد تومان بود و در مجموع معاملات نقد بورس، فرابورس و صندوق‌های قابله معامله این  رقم به عدد 9 هزار و 800 میلیارد تومان رسید.

خبرهای روز

نمایندگان مجلس، گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه درباره لایحه دوفوریتی الحاق یک‌بند به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را بررسی کرده و با ۱۸۳ رأی موافق کلیات این لایحه را به تصویب رساندند و با کلیات لایحه کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالاهای اساسی موافقت شد.

طبق اعلام انجمن جهانی فولاد مجموع تولید جهانی فولاد طی ماه می ۲۰۲۳ میلادی کاهش ۵.۱ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که تولید ایران طی این ماه ۸.۸ درصد و طی پنج ماه ابتدای سال میلادی با رشد ۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، همراه شده است.

 نماد کچاد در گزارش عملکرد تلفیقی در سال 1401 خبر از درآمد ۴۷ هزار میلیاردتومانی داد. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اعلام کرده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و اقدامات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که امسال خاموشی در تهران اتفاق نیفتد؛ اما قبوض میلیونی در انتظار مشترکان پر مصرف برقی است.

اما اقتصاد نیوز نوشت که مصطفی میرسلیم فعال سیاسی اصول‌گرا و نماینده مجلس در گفت‌وگویی علت واردات خودرو و مخالفت‌های سرسختانه خود را تشریح کرد و مدعی شده است که ‌تصادفات ربطی به کیفیت خودرو ندارد الان صلاح نمی‌دانم خودرو وارد شود!

دبیرکل کانون صرافان نیز از درخواست صرافان برای مجوز خریدوفروش آنلاین ارز از بانک مرکزی خبر داد.

بررسی تکنیکالی شاخص بورسی تهران

شاخص بورس تهران در روز جاری رشد بیش از 27 هزار واحدی را به خود گرفت؛ اما همچنان از ارزش معاملاتی پایین رنج می‌برد و ارزش معاملاتی در محدوده‌های کمتر از 10 هزار میلیارد تومان است. 

از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران  از محدوده‌های 2.130 میلیون واحدی در حال فاصله‌گرفتن است تا سطح حمایتی (باکس سبزرنگ) حمایت خود را نشان دهد از طرفی همچنان سایه سنگین مقاومت 2.2 میلیون واحدی که در روزهای پیشین شکسته شد بر سر شاخص کل بورس تهران سنگینی می‌کند و شاخص برای عبور از این مقاومت (باکس قرمزرنگ) به انرژی زیادی نیاز دارد. 

فعالان بازار معتقد هستند که بازار با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به همراه پرداخت سود نقدی شرکت ظرف چهار ماه آینده و همچنین تغییرات نرخ دلاری پایه محصولات پتروشیمی و نفتی می‌تواند تغییراتی را به چشم ببیند. اما به دنبال یک بهانه برای شروع است.

شاخص اندیکاتور RSI  در حال حاضر آرام و بی‌سروصدا در حال فاصله‌گرفتن از محدوده‌های بیش فروش (30 واحدی) است و خود با به محدوده‌های 44 واحدی رسانده است تا نشان دهد اهالی بازار خیلی اهل فروش نیستند.

اما در شاخص هم وزن اوضاع همچنانی که در روزهای قبل بهتر از شاخص کل بود این رویه را حفظ کرده است. شاخص هم وزن در محدوده‌های 23 درصدی فیبوناچی موج قبلی خود قرار دارد و این میزان با میانگین 55 روزه متحرک نیز برابری می‌کند و شاخص هم وزن مورد حمایت قرار گرفته است. 

هم وزن

 

کل