به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام سقوط کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 26 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 49 هزار و 593 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 19 هزار و 515 واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  707 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 4 هزار و 567 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 83 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 563 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 13 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 87 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت شهد ایران (غشهد)، شرکت دوده صنعتی پارس (شدوص) و شرکت سیمان دشتستان (سدشت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور)، شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه) و شرکت پگاه فارس (غفارس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای شلعاب (شرکت لعابیران)، کطبس (شرکت زغال سنگ نگین طبس) و ختور (شرکت رادیاتور ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت رایان هم افزا (رافزا) و شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 47 نماد صف خرید داشتند و 293 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 26 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 296 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 174 درصدی به 939 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد و تا پایان ادامه داشت. در نهایت شاخص نسبت به روز قبل 49 هزار واحد پایین‌تر ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد و بیش از 19 هزار واحد نزول کرد. 

در پایان، تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و 87 درصد نمادها سبزپوش بودند. 

نمادهای فارس، فولاد، شستا، تاپیکو و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل وپست، سدشت و دتماد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش بیشتر از سرانه خرید حقیقی بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 23 میلیون و 500 هزار تومان و سرانه فروش 31 میلیون و 400 هزار تومان بود. 

اما برای نهمین روز متوالی تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 930 میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای تکیمیا، وبملت، فملی، ونوین و فارس بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مقابل نمادهای غفارس، شبندر، غشان و قاسم بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. 

بنابراین در معاملات دیروز بازار سمت و سوی نزولی داشت. تنها نکته مثبت معاملات دیروز بهبود نسبی معاملات خرد بود. در مقابل تداوم و افزایش 234 درصدی خروج پول سیگنال منفی معاملات دیروز بود. با توجه به فاصله 21 هزار واحدی شاخص تا مرز 2 میلیون واحدی بیم سقوط به کانال پایین‌تر وجود دارد. 

پیش بینی بورس