به گزارش اکوایران، در میان گزارش‌های مالی فصل بهار، بانک خاورمیانه در ۳ماهه منتهی به خرداد به سود خالص 800 میلیاردتومانی دست پیدا کرده که با رشد 69 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل همراه شده است. خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری با 75 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 993 میلیارد تومان رسیده است.

شرکت پاکسان (شپاکسا) در ۶ماهه منتهی به خرداد 1402 به سود خالصی معادل 203 میلیارد تومان دست‌یافته که زیان دوره قبل را که عدد 161 میلیارد تومان بود، به سود تبدیل کرده است.

شرکت الکتریک خودرو شرق (خشرق) نیز در گزارش ۳ماهه منتهی به خرداد 1402 سود خالصی معادل 1 میلیارد تومان شناسایی کرد که از رشد 178 درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه قبل خبر می‌دهد.

همچنین شرکت داروسازی امین (دامین) در ۳ماهه منتهی به خرداد معادل 62 میلیارد تومان سود خالص محقق کرد که با رشد 169 درصدی سود در ۳ماهه سال 1402 نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه شده است.

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) نیز سود خالصی معادل 82 میلیارد تومان را در ۳ماهه منتهی به خردادماه شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 75 درصد رشد داشته است.

شرکت پتروشیمی فن آوران (شفن) در خصوص افزایش نرخ گاز بر بهای تمام شده اظهار کرد؛ باتوجه‌به برآوردهای انجام شده، بهای تمام شده محصولات تولیدی این شرکت در سال جاری مبلغ 1585 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان (وثخوز) از  فروش سهام خبر داد. این شرکت اعلام کرد: 300 هزار سهم پتروشیمی تندگویان به‌صورت نقدی از طریق کارگزاری بورس اوراق بهادار به فروش می‌رساند علاوه‌برآن، تعداد 250 هزار سهم از نماد پاسا به بهای تمام شده 408 میلیون تومان و مبلغ فروش 343 میلیون تومان و 997 هزار سهم از نماد خودرو به بهای تمام شده 126 میلیون تومان و مبلغ فروش 262 میلیون تومان به فروش می‌رساند.

اما شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) علت افزایش سود ۳ماهه، رشد درآمدهای عملیاتی ناشی از افزایش مقدار و نرخ میانگین فروش مطرح کرده است.

شرکت خدمات فنی فولاد یزد (خفولا) نیز بیان کرد: ابلاغ شرکت احداث صنایع و معادن سرزمین پارس و شرکت آسفالت طوس و برنده‌شدن در این مناقصه به اطلاع شرکت رسیده است.

شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) عنوان کرد؛ در نظر دارد نسبت به واگذاری 12.03درصد از سهام شرکت سیمرغ به‌صورت نقد یا نقد و شرایطی از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران اقدام نماید.

شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام (قجام) نیز از مزایده اقلام مازاد بر نیاز خویش شامل انواع ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، سایر ضایعات آهن، چوب و ضایعات آجرهای نسوز خبر داد.

شرکت باما (کاما) پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری هیات وزیران مبنی بر میزان عوارض صادرات به اطلاع می‌رساند؛ عوارض صادرات از 0.5 درصد به 2 درصد افزایش‌یافته و گمرکات موظف به اجرای آن از ابتدای سال جاری بوده و تأثیرات آن متعاقباً در گزارش‌های مالی انعکاس می‌یابد.

همچنین شرکت باما از تضمین تسهیلات شرکت پویا زرکان آق دره به مبلغ 30 میلیارد تومان خبر داد.

سازی مینا (کمینا) نیز 8 فقره قرارداد با شرکت بهنوش ایران جهت تولید و تحویل بطر شیشه‌ای در سال جاری به مبلغ 328 میلیارد تومان منعقد کرده است.

شرکت لابراتوارهای سینادارو (دسینا) نیز از مناقصه خرید برنج ایرانی درجه یک هاشمی به مقدار 13340 کیلوگرم خبر داده است.

اما هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی (وخارزم) افزایش سرمایه 221 درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها را به تصویب رساند.