به گزارش اکوایران، شرکت سیمان دورود (سدور) در سه ماه سال 1402 توانست حدود 223 میلیارد تومان فروش فصلی ثبت کند و از این میزان 82 میلیارد را به‌عنوان سود ناخالص کنار گذاشت تا نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد قابل چشمگیری را برای خود ثبت کند این شرکت در سه ماه بهار سال پیش رقم 28 میلیاردتومانی را به‌عنوان سود ناخالص شناسایی کرده بوده است.

تا در نهایت سود خالص 4 میلیاردتومانی سال 1401 شرکت سیمان دورود به رقم 28 میلیارد تومان برسد.

همچنین حاشیه سود ناخالص این نماد در سه‌ماهه بهار سال پیشین در محدوده 22 درصدی بوده است که این رقم برای سه ماه بهار 1402 در محدوده 37 درصدی قرار گرفته است.

در خصوص فروش ماهانه این نماد باید این طور گفت که سدور در فروردین‌ماه رقم 52 میلیارد تومان، اردیبهشت‌ماه 76 میلیارد تومان و در خردادماه سال جاری رقم 95 میلیارد تومان را ثبت کرده است که در مقابل اعداد و ارقام فروش سال گذشته کاملاً مثبت عملکرد است.

این شرکت در خصوص تغییر نرخ خوراک گاز و سوخت صنایع در سامانه کدال این طور شفاف‌سازی کرده است که با عنایت به پایگاه خبری شرکت ملی گاز ایران مبنی بر تغییر نرخ خوراک و سوخت به استحضار می‌رساند باتوجه‌به مصوبه هیئت وزیران، نرخ گاز بهای مصرفی این شرکت از مورخ 1402/03/29 به‌ازای هر مترمکعب 10،000 ریال (با احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده و عوارض 12،500 ریال) محاسبه می‌گردد. باتوجه‌به برآورد مصرف گاز این شرکت از تاریخ افزایش نرخ لغایت پایان اسفند در مبلغ بهای تمام شده محصولات به میزان 63 میلیارد تومان خواهد بود.

 اما همچنان بحث بر سر تغییر نرخ گاز و سوخت صنایع وجود دارد و در صورت اعمال تغییرات این میزان افزایش بهای تمام شده شرکت دچار تعدیل خواهد شد.

سدور2

سدور1