به گزارش اکوایران؛ شرکت داروسازی امین با ارزش بازاری 3 هزار و 559 میلیارد تومان یکی از نماد‌های سودآور صنعت داروسازی کشور به شمار می‌رود. فروش شرکت داروسازی امین در سه ماهه ابتدایی امسال با رشد قابل توجهی همراه بود اما نرخ فروش محصولات دارویی این شرکت مطابق آخرین اطلاعیه سامانه کدال، با رشد دیگری در انتهای اولین ماه از تابستان 1402 همراه بوده است.

رشد قیمت محصولات دارویی در سال‌های گذشته فروش و سود‌آوری داروسازان را در مسیری صعودی قرار داده و چشم‌انداز‌های قدرتمندی به صنعت مواد و محصولات دارویی بورس تهران داده است. تورم بهداشت و درمان در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی تبدیل به محرک سودآوری داروسازان شده است. برخی از تحلیل‌گران اقتصادی نیز در این میان معتقدند دلیل عدم ایستادگی سیاست‌های اقتصادی در برابر تورم بهداشت و درمان، کشش قیمتی اندک تقاضای این محصولات است که تورم آن موجب کاهش فروش آن نمی‌شود.

فروش بهار دامین دو برابر شد!

شرکت داروسازی امین امسال توانسته است بهار پرفروشی را پشت سر بگذارد. دامین در بهار سال 1401 توانسته بود با 144 میلیارد تومان فروش رشد 36.5 درصدی فروش را نسبت به بهار 1400 تجربه کند. سه ماهه ابتدای امسال اما برای دامین رشد فروش بیشتری را به همراه داشت. دامین در سه ماهه ابتدایی سال 1402 توانسته است 301 میلیارد تومان فروش عملیاتی به ثبت برساند که رشد 109 درصدی به نسبت بهار 1401 داشته است.

photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۹_۱۳-۲۲-۲۷

فروش بهار امسال دامین در فروردین ماه 97 درصد به نسبت فروردین 1401 رشد داشت؛ در اردیبهشت ماه به نسبت ماه مشابه در سال قبل 136 درصد رشد فروش کرد و در خرداد ماه رشد فروش 91 درصدی را تجربه کرد. دامین بالاترین میزان فروش سال گذشته خود را در آذر ماه با 126 میلیارد تومان تجربه کرده بود؛ در حالی که این داروسازی در اردیبهشت ماه امسال بیش از 130 میلیارد تومان فروش داشته است.

جهش فروش ماهانه نماد فولاد سبزوار

جهش یک پله‌ای حاشیه سود داروسازی امین

داروسازی امین در سه ماهه ابتدایی سال 1400 توانسته بود 21.3 میلیارد تومان سود خالص با حاشیه 20.3 درصدی ثبت کند که کمترین میزان سود خالص فصلی سال 1400 این مجموعه بود. دامین سال گذشته توانست سود خالص 23 میلیارد تومانی را در بهار با حاشیه 16.1 درصدی خلق کند که 8 درصد به نسبت سود خالص بهار 1400 بالا آمده بود اما کاهش 4.2 درصدی حاشیه سود فصلی این مجموعه مورد توجه قرار گرفت.

photo_۲۰۲۳-۰۷-۱۹_۱۳-۲۲-۲۰

سال جاری اما برای دامین صورت‌های مالی سود و زیانی قوی‌تری به همراه داشت. در بهار امسال رشد 169.4 درصدی سود خالص دامین با ثبت سود خالص 62.2 میلیارد تومانی درحالی روند صعودی سود‌آوری دامین را به نمایش گذاشت که حاشیه سود خالص فصلی این شرکت نیز به نسبت بهار 1401 رشد 4.6 درصدی داشته است.

روند هفتگی معاملات بازار سهام / بیش از 29 همت پول حقیقی از بورس خارج شد!