به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه چهاردهم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 139 هزار و 384 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 33 هزار و 43 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 11 هزار و 859 واحدی در رقم 717 هزار و 775 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با رشد 388 واحدی به رقم 26 هزار و 644 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 2 هزار و 662 واحد به سطح 131 هزار و 790 واحد رسید. 

رشد ورود پول حقیقی به بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت شد و 252 میلیارد تومان پول حقیقی به  بازار سهام  وارد شد که نسبت به روز سه‌شنبه رشد 12 برابری -معدل هزار و 160 درصد- داشته است. 

امروز نماد خودرو بیشترین ورود را داشت که ارزش آن 43 میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای غمایه، فاراک، شپنا و خساپا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وکغدیر، گلدیرا، شلعاب و پی‌پاد اختصاص داشت.

در میان گروه‌ها نیز، گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، پالایشی‌ها و گروه فلزات اساسی بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. بیشترین خروج پول نیز به گروه‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی، ماشین آلات و تجهیزات و بانک‌ها و موسسات اعتباری تعلق داشت. 

بورس

نمادهای لیدر بازار سهام

امروز دو گروه ریالی بازار؛ خودرویی‌ها و بانکی‌ها همراه با گروه پالایشی‌ها یکپارچه سبزپوش شدند. نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل مبین، وپخش و بسویچ از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور، فجهان و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای مارون، توسن و کگهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خساپا بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شپنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز نیان، عالیس و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

رونق نسبی معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 18 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 201 میلیارد تومان بود که 2 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 27 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 196 میلیارد تومان رسید. 

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 168 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خساپا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خگستر و خاور در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام خودرو با تعداد 591 میلیون و 574 هزار و 877 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد دی و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 125 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 32 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 462 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز باافزایش 16 درصدی به 255  میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس