به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه ششم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 32 هزار و 745 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 84 هزار و 218 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 4 هزار و 749 واحدی در رقم 705 هزار و 155 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با رشد 182 واحدی به رقم 26 هزار و 278 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 458 واحد به سطح 127 هزار و 710 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام پس از 2 روز بار دیگر منفی شد و 155 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد وبملت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای خودرو، شتران، عالیس و شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شستا، پارسان، پارس اختصاص داشت.

بورس

نمادهای پیشران

امروز نمادهای فارس، پارسان، وغدیر و فولاد نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل دعبید، ثبهساز و سفار از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، پخش و گلدیرا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، فن افزار و نیان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 233 هزار و 815 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 222 هزار و 78 میلیارد تومان بود که 95 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 7 هزار و 415 میلیارد تومان رسید. 

بورس

در معاملات امروز نماد میدکو بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 256 میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و وپاسار رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شستا و شپدیس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات دوشنبه، 63 نماد صف خرید داشتند و 67 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 223 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 12 درصدی به 389 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس