به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 11 مرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 9 هزار و 771 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 552 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  123 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس 852 واحد افزایش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 453 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 264 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 63 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 37 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت مخابرات ایران (همراه)، بانک سینا (وسینا) و بانک تجارت (وتجارت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد)، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای وتوصا (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران)، سخزر (شرکت سیمان خزر) و آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت بیمه تعاون (وتعاون) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 82 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 30 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 369 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 2 درصدی به 405 میلیارد تومان رسید.

IMG_20230901_110541_885

پیش بینی بورس امروز 

روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص کل بورس در 90 دقیقه ابتدایی به کانال 2.1 میلیونی صعود کرد. 

تقاضا در معاملات چهارشنبه رشد کرد و ارزش معاملات خرد با افزایش 8 درصدی نسبت به روز قبل به 6 هزار و 605 میلیارد تومان رسید. همچنین شاهد ورود پول حقیقی به میزان 89 میلیارد تومان بودیم. نماد وتجارت بیشترین ورود سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای گلدیرا، شستا، اخابر و ثفارس بیشترین ورود پول را را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه نمادهای اخابر، وتجارت، فارس، وبملت، تاپیکو و همراه بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

بدین ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات در سطح قابل قبولی قرار داشت و رونق نسبی پیدا کرد، شاخص‌ها رشد کردند. 

تحلیلگران تکنیکی از سطح مقاومت شاخص در محدوده 2 میلیون و 100 هزار واحدی صحبت می‌کردند، اما روز چهارشنبه شاخص از این مرز عبور کرد و 4 هزار واحد بالاتر از آن ایستاد. 

اگر شاخص کل این مرز را از دست بدهد می‌توان گفت مقاومت در این سطح فعال است و می‌تواند موجب ریزش بیشتر در بازار شود. اما اگر امروز شاخص صعود کند و از این مرز دور شود، می‌توان گفت شاخص از مقاومت رها شده است.