به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه چهاردهم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران برای دهمین روز متوالی رشد کرد. امروز شاخص 14 هزار و 839 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 150 هزار و 984 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 5 هزار و 578 واحد در رقم 726 هزار و 462 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 205 واحدی به رقم 26 هزار و 777 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش هزار و 62 واحدی به سطح 130 هزار و 517 واحد رسید.  

خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 118 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد شپنا بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 41 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای وتجارت، شستا، فملی، شپدیس، وبصادر، شبریز و شتران بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شاوان، سیلام، هجرت و بنیرو اختصاص داشت.

بورس

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و نوری نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل تاپیکو، شپدیس و غبشهر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شاوان و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، فجهان و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، دی و فن افزار بیشترین تراکنش را داشتند.  

رشد ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 650 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 252 میلیارد تومان بود که 10 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 906 میلیارد تومان رسید. 

بورس

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد میدکو بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 210 میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، فخاس بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و تکاردان در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 840 میلیون و 147 هزار و 537 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خساپا و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 90 نماد صف خرید داشتند و 50 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 39 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 218 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 9 درصدی به 287 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس