به گزارش اکوایران، دلیل این اتفاق، نامطمئن بودن سرمایه‌گذاران از برنامه بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) نسبت به چگونگی تغییر نرخ بهره و همچنین بالا رفتن قیمت نفت و اوراق قرضه بوده است. 

همچنین امید بالای سرمایه‌گذاران نسبت به این موضوع که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به سرعت افزایش نخواهد داد، باعث افزایش ارزش هر سه شاخص سهام اصلی آمریکا در هفته گذشته شد؛ اما این امید و مثبت‌نگری، تنها تا روز دوشنبه (13 شهریور) ادامه داشت.

اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا نیز به دنبال انتشار گزارش‌های جدید که نشان از انعطاف‌پذیری و مقاومت اقتصاد آمریکا در برابر شرایط بد داشت، با افزایش ارزش همراه شد. رئیس بانک مرکزی آمریکا هم اعلام کرد این آمار نشان می‌دهد که در کوتاه‌مدت نیازی به تغییر نرخ بهره وجود ندارد.

قیمت‌ نفت خام آمریکا در روز سه‌شنبه با افزایش یک درصدی همراه بود و کارشناسان معتقدند افزایش قیمت نفت، مانعی برای بانک مرکزی آمریکا در بازگرداندن نرخ تورم به 2 درصد است.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد معامله‌گران تا 93 درصد احتمال می‌دهند که بانک مرکزی آمریکا در جلسه آتی خود، تغییری در نرخ بهره نمی‌دهد؛ اما از نظر معامله‌گران، تنها 50 درصد احتمال دارد که این سناریو در ماه نوامبر تکرار شود.

طبق گزارش‌ها، میانگین صنعتی داو جونز حدود 125 واحد سقوط کرد و به 34 هزار و 712 واحد رسید. شاخص اس‎اندپی با کاهش 13 واحدی به 4 هزار و 502 واحد رسیده است. شاخص «نزدک مرکب» هم با رشد حدود 4 واحد به 14 هزار و 36 واحد افزایش یافته است.

همچنین 11 سهام در اس‌اند‌پی 500 به بالاترین ارزش خود طی 52 هفته گذشته رسیدند و 24 سهام این شاخص نیز شاهد کاهش ارزش نسبتا بالایی بودند. در نزدک مرکب، 45 سهام با رکورد افزایش ارزش روبه‌رو شدند و در مقابل 120 سهام با کاهش ارزش قابل توجهی همراه بودند.