به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه نوزدهم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 5 هزار و 973 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 123 هزار و 634 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش 2 هزار و 106 واحد در رقم 714 هزار و 708 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با افت 60 واحدی به رقم 26 هزار و 419 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش 160 واحدی به سطح 127 هزار و 668 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 406 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 99 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای تاصیکو، وبملت، فولاد، شستا، شبندر و شتران بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای وخارزم، شستان، وپست و فسوژ اختصاص داشت.

بورس

نمادهای شاخص‌ساز

امروز نمادهای فولاد، تاصیکو و شپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل بفجر، وپست و وخارزم از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و بپاس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، شگویا و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، فن افزار و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

افت ارزش معاملات خرد سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 779 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 767 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 19 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 400 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است. 

بورس

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد شپنا بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 99 میلیارد تومان بود. 

پس از شپنا، سصفها بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وخارزم و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 376 میلیون و 82 هزار و 149 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خگستر و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 57 نماد صف خرید داشتند و 52 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 56 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 159 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 6 درصدی به 560 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس