به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه سوم مهر 1402، شاخص کل بورس تهران 17 هزار و 331 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 101 هزار و 15 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش 5 هزار و 192 واحد در رقم 716 هزار و 595 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت 181 واحدی به رقم 26 هزار و 6 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش تراز هزار و 6 واحدی به سطح 128 هزار و 164 واحد رسید.

پنجمین روز فرار سرمایه حقیقی

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای چهارمین روز معاملاتی متوالی منفی شد اما در این چهار روز معاملاتی از شدت خروج سرمایه حقیقی کاسته شده بود. با این روند احتمال ورود پول حقیقی در معاملات امروز بالا رفته بود؛ اما روند جریان پول حقیقی روز جاری از ابتدای معاملات منفی بود و در انتهای روز با برآیند منفی 650 میلیارد تومان که بیش از 5 برابر جریان خروجی 124 میلیارد تومانی روز شنبه بود متوقف شد.

امروز نماد وتجارت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 41 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، نمادهای فولاد، وبملت، خودرو و حفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ناما و خموتور تعلق داشت و پس از این دو، نمادهای وسپهرح، فبیرا و غپاک بیشترین ورود را داشتند.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۵_۱۳-۲۱-۴۶

ریزش نمادهای پیشران بازار سهام با لیدری فولاد و فملی

امروز نمادهای ثشاهد، وبانک و سدشت نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس داشتند.

در مقابل فملی، فولاد و شپنا و از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. در میان نماد‌های تأثیر گذار امروز بر روند شاخص کل، 23 نماد ابتدایی با افت قیمت همراه بودند.

در فرابورس نیز نمادهای پیزد، تماوند و سجام بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و شستا، خودرو و حفارس در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس نیز  دی، بمولد و فن‌افزار بیشترین تراکنش را داشتند.

افزایش 27 درصدی ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 938 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 452 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 27 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 250 میلیارد تومان رسید.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۵_۱۳-۱۲-۲۸

نمادهای پرمعامله بازار سهام

در معاملات امروز نماد افران بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 421 میلیارد و 175 میلیون تومان بود.

پس از افران، اهرم بیشترین ارزش معاملات را داشت و کگل رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد همای و حفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام حفارس با تعداد 665 میلیون سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وتجارت تعلق داشت. دو نماد خودرو و کگل نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

افزایش صف‌های فروش و خرید در بورس

در معاملات دوشنبه، 66 نماد صف خرید داشتند و 66 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 194 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 48 درصدی به 531 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

image_13484