به گزارش اکوایران، در جریان معاملات بازار بورس تهران در روز جاری ارزش معاملات خرد بازار بورس تهران حوالی 2700 میلیارد تومان بود و ارزش صندوق‌های قابل معامله نیز در حوالی 1500 میلیارد تومان ایستاد از سویی بیش از 451 میلیارد تومان پول از بازار بورس تهران خارج شد تا روند خروج پول از بازار سرمایه کشورمان همچنان ادامه دار باشد.

 همچنان گروه خودرویی بر صدر برترین ارزش معاملاتی قرار دارد؛ اما این ارزش در حال حاضر به زحمت به رقم 196 میلیارد تومان می‌رسد و پس از آن گروه انبوه سازی قرار دارد که برای چندمین روز متوالی در رتبه دوم جای گرفته است و با ارزش معاملاتی 187 میلیارد تومانی بالاتر از گروه فلزات اساسی ایستاده است. این گروه در طول هفته‌های اخیر مورد توجه بازار سرمایه قرار گفته است.

 نماد فولاد، پارسیان، شستا و نماد فارس امروز مثبت بودند تا به شاخص برای حفظ سطح 2 میلیون واحدی کمک کرده باشند و عدد شاخص به کمتر از این میزان نرسد و به نوعی شاخص سازی این چند ماه اخیر همچنان پابرجا باشد.

 با برسی روند P به E بازار مشاهده می‌شود که این واحد اندازه گیری برای بازار بورس تهران در حوالی 5.7 درصدی و چه بسا کمتر نیز قرار دارد و این موضوعی است که همه اهالی بازار را به ارزنده بودن بازار امیدوار می‌کند؛ اما ابهامات موجود در بازار و سایه جنگ و همچنین گلایه از مدیریت بازار از جمله عوامل تأثیر گذار و مهم این روزهای بازار شده است تا خریداری دست به خرید نزند.

 خاندوزی؛ وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری روز جاری خود این طور گفته است که فروش خودروها از طریق خود شرکت‌های خودروساز انجام خواهد شد و سامانه یکپارچه نباید در فروش خودرو مداخله کند این در حالی است که ظرفیت تولید خودرو توسط خودروسازان بزرگ کشور تا پایان سال و حتی برای سال آینده تکمیل شده است.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس: در برنامه هفتم توسعه بر این موضوع تأکید کرده‌ایم که اگر به بانکی برای پرداخت تسهیلات مسکن تکلیف شد و به این تعهد خود عمل نکرد، بانک مرکزی باید نسبت به عزل مدیرعامل این بانک اقدام کند و در این باره اغماض نمی‌کنیم و این هشداری است که به مدیران بانکی در برنامه هفتم داده شده است.

 محسن عرب‌زاده، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در هفته جاری مجوز فعالیت ۴ شرکت سبدگردان دیگر نیز صادر شد و با این احتساب تعداد شرکت‌های سبدگردان به ۸۰ شرکت رسیده است. همچنین ۲۶ نهاد مالی دیگر نیز (شامل شرکت‌های تأمین سرمایه، مشاور سرمایه‌گذاری و پردازش اطلاعات مالی) مجوز فعالیت سبدگردانی داشته، بنابراین تعداد نهادهای مالی دارای مجوز فعالیت سبدگردانی به ۱۰۶ شرکت رسید.