به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه سوم آبان ماه 1402، شاخص کل بورس تهران هزار و 732 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 2 هزار و 73 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 582 واحد در رقم 676 هزار و 727 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 6 واحدی به رقم 24 هزار و 575 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با صعود 350 واحد به سطح 120 هزار و 174 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفتمین روز متوالی منفی شد و 272میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 56 میلیارد تومان بود. پس از شستا، نمادهای ثفارس، وبملت، خساپا و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در میان گروه‌ها نیز، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی، شیمیایی‌ها و پالایشی‌ها بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای نیان، وآیند، سبهان، ساوه و ثرود تعلق داشت. 

020803

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز فولاد، بوعلی، ومعادن، شپنا، فملی و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل حکشتی، پارس و ثفارس از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای ساوه، شگویا و سپیدار بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای ارفع، هرمز و دماوند بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و حکشتی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، کرمان و بمولد بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 475 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 49 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 24 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 186 میلیارد تومان رسید.

020803

شستا؛ در صدر جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد شستا بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 107 میلیارد تومان بود. 

پس از شستا، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و حکشتی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و ثشاهد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 953 میلیون و 89 هزار و 600 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد کرمان و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 47 نماد صف خرید داشتند و 81 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 162 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 131 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 26 درصدی به 430 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020803