به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های‌ بازار سهام رشد کردند و شاخص کل به کانال 2 میلیونی برگشت. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 15 آبان- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 17 هزار و 537 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 5 هزار و 916 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  131 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 990 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام)، شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) و شرکت پتروشیمی شیراز (شیراز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای زمگسا (شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال)، سبهان (شرکت سیمان بهبهان) و سفار (شرکت سیمان فارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت بیمه معلم (ومعلم) و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 63 نماد صف خرید داشتند و 59 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 37 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 146 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 21 درصدی به 486 میلیارد تومان رسید.

020814

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران، پس از 6 روز معاملاتی، شاهد بازگشت شاخص کل بورس تهران به کانال 2 میلیونی بودیم.

نمادهای پارسان، وغدیر، شپدیس، فارس و کگل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و سفار، سدشت و ملت مانع رشد بیشتر شاخص شدند. 

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 25 میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای وبملت، فملی، شستا، شپنا، بپاس، اخابر، ونوین، شبندر، خساپا، وآیند و خودرو بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

بدین ترتیب شاخص برای دومین روز متوالی رشد کرد و 16 هزار واحد بالاتر از مرز 2 میلیونی ایستاد. تحلیلگران تکنیکی مرز 2 میلیونی را مرز روانی شاخص می‌دانند و در مقابل سطح 2 میلیون و 100 هزار واحد را سطح مقاومت بعدی معرفی می‌کنند. بنابراین انتظار می‌رود شاخص تا نزدیکی این سطح مقاومت پیشروی کند. 

020814