به گزارش اکوایران 42 هزار تن میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت؛ اگرچه فروش 42 هزار تن میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالا رقمی قابل توجه نیست، اما میزان فروش این محصول نسبت به هفته‌های قبل جهش داشت.

فروش میلگرد در بازه هفتگی 2برابر شد

بالغ بر 311 هزار تن میلگرد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد؛ این محصول ظرف روز چهارشنبه هشتم آذر ماه با قیمتی در بازه 17 هزار و 700 تومان تا 21 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم روانه رینگ صنعتی بورس کالا شد. میزان تقاضای ثبت شده برای این محصول برابر 63 هزار تن بود و در نهایت نیز حدود 42 هزار تن میلگرد از این بازار مورد معامله قرار گرفت.

این در حالی بود که چهارشنبه هفته گذشته برابر اول آذر ماه،  20 هزار و 450 تن میلگرد از این بازار مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب می‌توان اذعان کرد که حجم فروش هفتگی میلگرد تقریبا 2 برابر شده است.

به شکل هفتگی از قیمت پایه میلگرد برای عرضه در بازار فیزیکی بورس کالای ایران کاسته شد؛ اما این کاهش نرخ، متقاضیان را خریدار نکرده است. رکود سنگین حاکم بر بخش مسکن و انباشت محصول در انبار تجار مانع از آن می‌شود که این کاهش نرخ پایه به تحریک این بازار منجر شود.

میلگرد بورسی و بازار آزاد هم قیمت شد

میانگین نرخ فروش میلگرد از رینگ صنعتی بورس کالا در هفته جاری برابر 20 هزار و 600 تومان بود؛ با احتساب مالیات ارزش افزوده و کارمزد ارکان بورس، نرخ تمام شده فروش میلگرد به 22 هزار و 500 تومان می‌رسد. این در حالی است که در شرایط کنونی میلگرد در بازار آزاد تهران با نرخ 22 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود؛ به این ترتیب فاصله قیمتی میان میلگرد بورسی و میلگرد در بازار فیزیکی همچنان محدود است و همین موضوع باعث می‌شود تا انگیزه‌ای برای خرید میلگرد از این بازار وجود نداشته باشد.