به گزارش اکوایران، شاخص مدیران خرید رسمی بخش تولید چین برای ماه نوامبر برابر 49.4 واحد اعلام شد؛ این در حالی بود که تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی‌ها برای این شاخص پیش‌بینی 49.7 واحدی شدن را داشتند. در عین حال این شاخص در ماه اکتبر نیز برابر 49.5 واحد بود. به این ترتیب رکود بیش از آنچه انتظار می‌رفت دامن‌گیر تولیدکنندگان چینی شده و این موضوع به کاهش تمایل به خرید مواد اولیه از سوی صنایع چینی دامن زده است.

سطح 50 واحد مرز سنجش رکود و رونق است؛ در صورتی که شاخص مدیران خرید بالاتر از 50 واحد اعلام شود  به مفهوم آن است که صمایع از فاز رکود عبور کرده‌اند؛ اما اعلام این شاخص کمتر از 50 واحد، از قرار گرفتن در فاز  رکود خبر می‌دهد.

دولت پکن ظرف ماه‌های اخیر محرک‌های دولتی برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد تصویب کرد. این محرک‌های دولتی شامل انتشار یک میلیون یوآن اوراق قرضه دولتی به‌منظور اجرای پروژه‌های زیرساختی بود؛ در عین حال دولت چین از حمایت یک تریلیون یوآنی به‌منظور اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره ساخت مسکن در این کشور خبر داد. این محرک‌های دولتی از صعود بهای فلزات در بازارهای جهانی حمایت کرد،به نحوی که ظرف نیمه ماه نوامبر رکوردهای چند ماهه قیمتی در بازار سنگ‌آهن، فولاد و فلزات غیرآهنی شکسته شد.

با این وجود صنایع چینی از عدم تقاضای داخلی رنج می‌برند و این محرک‌ها نتوانسته است به تحریک تقاضای مصرف‌کننده نهایی در چین بینجامد و این موضوع باعث شده تا صنایع چینی از میزان تولید خود بکاهند.