به گزارش اکوایران، پتروشیمی زاگرس کنفرانس اطلاع رسانی برگزار کرد و به سوالات پاسخ داد. این شرکت اعلام کرد که موضوع افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی در هییت مدیره در دست پیگیری بوده  و در اولین فرصت پس از تعیین ساز و کارهای لازم و در صورت امکان مصوب می شود. همچنین در مورد طرح تولید واحد اکسیژن عنوان کرد در مرحله مهندسی بوده و مخارج سرمایه ای سالانه 40 تا 45 میلیون یورو از منابع شرکت، فاینانس و تسهیلات بانکی تامین می شود.

گروه صنعتی بوتان (لبوتان) نیز با رشد 97 درصدی سود عملیاتی در 6 ماهه نخست سال همراه شده که دلایل این رشد را عمدتا تحت تاثیر افزایش نرخ فروش دانسته و بیان کرد که این افزایش همراه با افزایش بهای تمام شده و هزینه های عملیاتی بوده و حاشیه سود عملیاتی رشد چندانی نداشته است.

شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا در 12 ماهه منتهی به شهریور مبلغ 631 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 223 درصدی را رقم زده است.

سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو) نیز دلایل افزایش 100 درصدی در سود عملیاتی را در خرید و رفوش سهام، سود سهام شرکتها و همچنین سود سپرده گذاری در صندوق با درآمد ثابت در راستای عملیات بازارگردانی شرکت عنوان کرده است.

 شرکت کارخانجات کابل سازی ایران (بایکا) از انعقاد قرارداد فروش کابلهای ابزاردقیق جهت پروژه اسکله نفتی مجتمع بندری شهید رجائی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا – هلدینگ تخصصی دریایی – موسسه مکین خبر داد.

شرکت صنعتی آما (فاما) بیان کرد افزایش درآمدهای عملیاتی ناشی از افزایش تولید و فروش محصولات و نرخ فروش بوده که منجر به افزایش سود عملیاتی شده است.

شرکت  گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیان کرد هیئت مدیره با خرید 49 درصد سهام شرکت سبد گردان البرز (سهامی خاص) از طریق حق تقدم های استفاده نشده سهامداران فعلی،پس از اخذ مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کرده است.

شرکت البرز دارو (دالبر) بیان کرد نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و اقلام بسته بندی افزایش یافته است.

دیگر نماد دارویی که مربوط به شرکت داروسازی آوه سینا است از دریافت مجوز افزایش نرخ 8 قلم از سبد محصولات شرکت خبر داد.

اما شرکت لابراتوارهای سینادارو (دسینا) نیز از مناقصه خرید دستگاه پارتیکل سنج کانتر آنلاین دو کاناله و مناقصه پمپ اسپری بینی کانتر دار به دلیل نبودن شرکت کننده نتیجه نگرفت.

شرکت گسترش قطعه سازی کمند اعلام کرد برابر نامه بانک صنعت و معدن و پرداخت کلیه مطالبات، از اموال شرکت شامل یک قطعه زمین کارخانه به انضمام سالن تولید ، انبار محصول ، انبار مواد اولیه ، اداری و ... و ماشین آلات کارخانه و تمام انشعابات و تاسیسات مربوط به آن فک رهن به عمل آمد.

اما سازمان بورس ؛ مجوز افزایش سرمایه نمادهای ونیرو، هرمز، غمینو، ثفارس، سپید، اردستان، وبصادر، فسازان، وایران، سخاش، ودی، کویر، غصینو و کساوه صادر کرده است.

فروی و شسینا نیز پیشنهاد افزایش سرمایه خود را مطرح کرده اند. همچنین افزایش سرمایه غشوکو و سصفها نیز مورد تایید حسابرس قرار گرفته است.