به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 7 بهمن- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افزایش 3 هزار و 415 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 845 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  150 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 533 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت کاشی سعدی (کسعدی)، شرکت لنت ترمز ایران (خلنت) و شرکت کمباین سازی ایران (تکمبا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت آتیه داده پرداز (اپرداز) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای شبریز (شرکت پالایش نفت تبریز)، ثنوسا (شرکت نوسازی و ساختمان ایران) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت نوش پونه مشهد (غپونه) و شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 43 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 68 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 146 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 53 درصدی به 183 میلیارد تومان رسید.

021106

پیش بینی بورس امروز 

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران پس از 7 روز رشد کرد. نمادهای فملی، فولاد، حکشتی، اخابر و شستا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین برای دهمین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. 

نماد پارسان بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از پارسان، نمادهای فصبا، تفارس، نخریس و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای کسعدی، فزر، فملی، کسرام و کالا بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 24 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 914 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم هفته بود. 

بنابراین، بازار با رکود نسبی مواجه بود و خروج سرمایه ادامه داشت. با این حال توقف ریزش شاخص نظر تحلیلگران تکنیکی درباره سطح حمایت 2 میلیون 115 هزار واحد تقویت کرد. بنابراین این تحلیلگران معتقدند شاخص فعلا بیش از این ریزش نخواهد کرد.