به گزارش اکوایران آهن‌اسفنجی ظرف نیمه ابتدایی بهمن ماه به کانال قیمتی 15 هزار تومان صعود کرد؛ این رقم نزدیک به رکورد تاریخی ثبت شده برای این محصول در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران بود. ظرف ششم اسفند ماه سال گذشته آهن‌اسفنجی عرضه شده توسط شرکت فولاد غدیر نی‌ریز با میانگین قیمت 15 هزار و 176 تومان معامله شد. ظرف روز شنبه چهاردهم بهمن ماه امسال نیز آهن‌اسفنجی عرضه شده توسط شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با میانگین قیمت 15هزار و 69 تومان به فروش رفت و به این ترتیب در نیمه بهمن ماه امسال آهن‌اسفنجی تا یک قدمی ثبت رکورد جدید قیمتی پیش رفت.

عرضه سلف از رقابت در رینگ آهن‌اسفنجی کاست

ظرف روز شنبه چهاردهم بهمن ماه، بالغ بر 73 هزار تن آهن‌اسفنجی با قیمت پایه‌ای برابر 12 هزار و 251 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد. کاهش عرضه همزمان با افزایش انتظارات تورمی و همچنین رونق بازار شمش و محصولات فولادی در بازار داخل باعث شد تا رینگ آهن‌اسفنجی در نیمه بهمن ماه رونقی دو چندان به خود بگیرد به‌نحوی که متقاضیان این محصول به رقابت‌های سنگین قیمتی برای کسب سهم از عرضه‌های این محصول دست زدند.

میزان تقاضای ثبت شده در رینگ آهن‌اسفنجی ظرف روز شنبه چهاردهم بهمن ماه به 116 هزار و 750 تومان رسید. متقاضیان رقابت حدود 20 درصدی را برای این محصولات به ثبت رساندند. بیشترین رقابت قیمتی مربوط به محصول عرضه شده توسط شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان بود که با رقابت 23 درصدی میانگین بهای فروش آن به 15 هزار و 69 تومان رسید. البته در این میان شرکت فولاد شادگان نسبت به عرضه 10 هزار تن محصول به صورت سلف نیز اقدام کرد که کل محصول عرضه شده بدون رقابت قیمتی معامله شد.

به این ترتیب ظرف روز شنبه چهاردهم بهمن ماه بالغ بر 73 هزار تن آهن‌اسفنجی به شکل نقدی و سلف با میانگین قیمت 14 هزار و 490 تومان معامله شد. میانگین نرخ فروش با حذف معاملات سلف در این روز 14 هزار و 867 تومان بود. به این ترتیب در نیمه بهمن ماه آهن‌اسفنجی تا یک قدمی تثبیت در کانال 15 هزار تومان پیش رفت.