به گزارش اکوایران انتشار خبر قطع گاز صنایع با شروع موج جدید سرما در کشور به بروز هیجان خرید در رینگ صنعتی بورس کالای ایران منجر شد و به این ترتیب پس از 2 هفته رکود نسبی در رینگ شمش فولاد مجدد، این محصول با استقبال خریداران مواجه شد.

فولادسازان ظرف روز دوشنبه 14 آذر بالغ بر  183 هزار تن شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس  کالا عرضه کردند که برای آن تقاضایی بالغ بر 270 هزار تن به ثبت رسید و در  نهایت به فروش 160 هزار تن شمش فولاد از این بازار منجر شد. این در حالی بود که ظرف هفته قبل تنها 70 هزار تن شمش فولاد از این بازار مورد معامله قرار گرفته بود.

 انتشار خبر قطعی گاز صنایع  با شروع موج جدید سرما در کشور باعث شد تا با وجود رکود سنگین حاکم بر بازار مصرف، متقاضیان حاضر به رقابت قیمتی برای کسب سهم از این بازار شوند. به این ترتیب میانگین نرخ فروش شمش فولاد از بازار فیزیکی بورس کالا به 13 هزار و 400 تومان رسید.

درحالی  خبر قطعی گاز، نوردکاران را برای خرید شمش فولاد ترغیب کرد که همین خبر باعث  رقابت 20 درصدی قیمت برای کسب سهم از  عرضه آهن‌اسفنجی شده بود.  به این ترتیب با رشد بهای مواد میانی زنجیره تولید، باید منتظر صعود قیمتی در بازار آهن و فولاد بود.