به گزارش اکوایران سنگ‌آهن وارداتی به چین در ماه فوریه کانال 130 دلاری را از دست داد؛ به این ترتیب این محصول تحویل با عیار 63.5 درصد تحویل بندر تیانجین چین تا روز نهم فوریه تا کف کانال قیمتی 128 دلار عقب نشست که این رقم کمترین بهای فروش آن در سه ماه اخیر یعنی پس از روز نهم نوامبر سال گذشته بود.

تورم منفی چین، کالایی‌ها را ناامید کرد

تورم چین برای ماه ژانویه برابر منفی 0.8 درصد اعلام شد که این رقم کمترین میزان تورم این کشور ظرف 14 سال گذشته بود. در حالی این رقم برای رشد شاخص قیمت مصرف‌کننده در چین اعلام شد که نظرسنجی رویترز از تحلیلگران میزان تغییر این شاخص در بازه سالانه را منفی 0.5 درصد پیش‌بینی‌ کرده بود. با این وجود داده‌های رسمی چین نشان داد که وضعیت بازارهای چین بدتر از حد انتظار است. در عین حال این چهارمین ماه متوالی بود که تورم چین در بازه منفی اعلام شد.

منفی شدن شاخص قیمت مصرف‌کننده در چین نشان از بروز رکود در اقتصاد این کشور دارد و بنابراین این داده سیگنال منفی موثری برای بازارهای کالایی از جمله سنگ‌آهن به همراه داشته است.

انتشار داده‌های منفی از اقتصاد چین، علی‌رغم محرک‌های پی‌درپی اعلامی از سوی سیاست‌گذاران چینی؛ پس زمینه اقتصاد کلان در این کشور را منفی کرده و باعث فرار سرمایه از این کشور می‌شود. همچنین این داده‌ها از تمایل بر سرمایه‌گذاری در بخش مسکن چین می‌کاهد و بنابراین سیگنال منفی موثری برای بازار آهن و فولاد به همراه داشته است.

سنگ‌آهن وارداتی به چین با عیار 63.5 درصد در هفته منتهی به روز جمعه نهم فوریه کاهش هفتگی 4.5 درصدی و در بازه ماهانه افتی 8.9 درصدی داشت. با این وجود همچنان این محصول در بازه سالانه باق یمتی برابر 1.9 درصد گرانتر از زمان مشابه در سال قبل معامله می‌شود.

مسکن نوساز چینی در مدار افت نرخ

قیمت مسکن نوساز در چین برای ماه دسامبر نیز با شدیدترین سرعت از سال 2015 کاهش یافت و حرکت کاهشی در این بازار به ششمین ماه متوالی رسید؛ این داده نشان داد که باازر ملک در چین در رکود به سر می‌برد و این موضوع نیز سیگنال منفی موثری برای سنگ‌آهنی‌ها به همراه داشت.