به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 739 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 71 هزار و 513 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش 191 واحدی در رقم 727 هزار و 86 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 38 واحدی به رقم 24 هزار و 798 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش 594 واحد به سطح 136 هزار و 42 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس 

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دوازدهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و 360 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به دیروز بیش از 3 برابر بیشتر است. 

امروز نماد خودرو برای سومین روز متوالی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای وبملت، خساپا، شستا و ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای بیوتیک، آردینه، وسپه، وآتوس و بتهران تعلق داشت.

خبر مرتبط
ارزش دلاری بورس تهران به شاخص کل 500 هزار واحدی رسید!

اکوایران: در انتهای بهمن ماه امسال ارزش دلاری بورس تهران تا 125.9 میلیارد دلار افت داشت؛ در حالی که انتهای اسفند ماه سال 1398 که تراز شاخص کل در محدوده 500 هزار واحدی قرار داشت؛ ارزش دلاری بورس تهران 125.7 میلیارد دلار بوده است.

021201

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز کگل، ونیکی و دعبید نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، وپاسار و میدکو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، غصینو و کوثر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، وسپهر و ودی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد سصفها بیشترین تراکنش را داشت و داتام و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بیوتیک، آردینه و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 39 هزار و 953 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 32 هزار و 336 میلیارد تومان بود که 81 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 439 میلیارد تومان رسید. 

021201

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد بیوتیک بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 343 میلیارد تومان بود. 

پس از بیوتیک ، فارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و کساپا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و سصفها در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 289 میلیون و 632 هزار و 678 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد وبصادر و وساخت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 52 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 364 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 24 درصدی به 142 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021201