به گزارش اکوایران، بازار سهام دیروز با رشد قابل توجه شاخص‌های سهامی همراه شد. شاخص کل بورس تهران روز گذشته بیش از 32 هزار واحد رشد کرد و در تراز 2 میلیون و 86 هزار و 791 واحدی قرار گرفت. این سطح از افزایش شاخص کل، آخرین بار در روز 27 آذر و در تراز 2 میلیون و 200 هزار واحد به ثبت رسیده بود. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز روز شنبه افزایش ترازی نزدیک به شاخص کل داشت.

نکته قابل توجه در معاملات سهام روز شنبه افزایش 2 برابری ارزش معاملات خرد به نسبت روز چهارشنبه هفته قبل بود. ارزش معاملات خرد سهامی دیروز در حال در سطح 6 هزار و 18 میلیارد تومان قرار گرفت که روز چهارشنبه هفته قبل در محدوده 3 هزار و 20 میلیارد تومانی قرار داشت. افزایش دو برابری ارزش معاملات سهام دیروز با ورود پول حقیقی 470 میلیارد تومانی همراه بود. بازار سهام روز شنبه پس از 17 روز معاملاتی شاهد ورود پول حقیقی به بازار سهام بود و در این 17 روزه بیش از 3 هزار و 400 میلیارد تومان پول حقیقی از موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در سهام خارج شده بود. دیروز ارزش خالص جریان پول حقیقی در بین صندوق‌های درآمد ثابت نیز منفی هزار و 406 میلیارد تومان بود. این سطح از کاهش مالکیت حقیقی از موقعیت‌های درآمد ثابت در سال جاری بی سابقه بوده است. 

نقطه حساس شاخص صنعت خودرو / سیکل حمایتی شاخص کل تکرار می‌شود؟!

عطش سرمایه‌گذاران برای خبر‌های مثبت

بازار سهام روز شنبه با یک نکته مهم مواجه بود. تغییر رفتار معامله‌گران با اخبار مثبت منتشر شده هم‌خوانی نداشت. اخبار مثبتی همچون صحبت‌های وزیر اقتصاد که علم جدیدی را به معامله‌گران اضافه نمی‌کرد و در حالی مطرح شد که قالب تحلیل‌گران بازار سهام بر این باور بودند که ارزش ذاتی اوراق سهام در این تراز شاخص کل بسیار بیشتر از اعدادی است که در تابلوی معاملات دیده می‌شود؛ تغییر رفتاری در روند معاملات ایجاد کرد که حتی در انتهای معاملات روز، ارزش معاملات خرد از سطح 3 همتی تا سطح 6 همتی افزایش داشت.

021212

در انتهای معاملات و با بسته شدن بازار دیروز نیز اخبار مثبتی از سوی شرکت ایران خودرو در مورد تعیین تکلیف سهام شرکت‌های تودلی منتشر شد و سهام ایران خودرو نیز از ابتدای معاملات سهام روز گذشته با تقاضا بالایی مواجه بود و حتی در همان یک ساعت ابتدایی معاملات صف خرید شد. به نظر می‌رسد بار دیگر شاهد شروع روند صعودی شاخص کل با لیدری نماد‌های خودرویی خواهیم بود. 

سقوط حاشیه سود فصلی کالسیمین!