به گزارش اکوایران میلگرد فولادی در معاملات آتی بورس شانگهای به کف کانال قیمتی 3 هزار و 650 یوآنی سقوط کرد؛ این رقم کمترین بهای فروش این محصول ظرف 4 ماه گذشته بود.

افت تقاضا ترمز تولید فولاد را کشید

تقاضا برای محصولات فولادی در بخش‌های نهایی صنایع چینی بهبود کندی داشته است؛ این موضوع در حالی که زمینه عقبگرد قیمتی در بازار مقاطع طویل فولادی را به همراه داشته، به افت تولید نیز منجر شده است. درواقع فولادسازان چینی پس از اتمام تعطیلات سال نو در این کشور با توجه به چشم‌انداز منفی تقاضا، از تولید بیشتر خودداری کرده‌اند.

این در حالی است که به شکل سنتی ماه مارس زمان اوج‌گیری ساخت‌وساز در چین است؛ با این وجود عدم وجود چشم‌انداز روشن از بازار مسکن در چین باعث شده تا نوردکاران چینی امیدی به رشد تقاضا در میان مدت نداشته باشند و از حجم خریدهای خود بکاهند.

رشد اقتصادی 5 درصدی به زیان کامودیتی‌ها تمام می‌شود 

در عین حال کنگره ملی خلق چین در حال برگزاری است، فعالان بازارهای کالایی دنیا چشم‌انتظار برگزاری این نشست و تاثیر آن بر آینده مصرف کامودیتی‌ها در دنیا هستند. اگرچه دولت چین ظرف ماه‌های گذشته محرک‌هایی برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد تصویب کرد، اما فعالان بازار این اقدامات را ناکافی ارزیابی می‌کنند و فقدان اقدامات محرک کافی، سرمایه گذاران را ناامید کرده است.

گفته می‌شود چین برای سال 2024 نیز رشد اقتصادی 5 درصدی را هدف‌گذاری می‌کند، سران این کشور درصدد هستند تا مدل توسعه چین را تغییر دهند؛  محدود کردن ظرفیت مازاد صنعتی، خنثی کردن خطرات بخش املاک و کاهش هزینه‌های بیهوده توسط دولت‌های محلی از جمله برنامه‌های دولت چین است که می‌تواند به بازارهای کالایی آسیب وارد کند.