بازار بورس اوراق بهادار تهران با هسته‌های مختلف کار کرده است. هسته ای که گفته می‌شود ، مرکز کنترل و سامان‌دهی معاملات در بازار بورس است.

و در واقع سیستم پردازش قدرتمند و پرسرعتی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی، معاملات خرید و فروش را پردازش کرده و به انجام می‌رساند.

گفته می‌شود که در سال ۱۳۸۷، هسته معاملات بورس توسط شرکت فرانسوی آتوس (Atos) به وجود آمد. که این هسته در در سال ۱۳۹۵، با اختلال مواجه شد و هسته معاملات توسط شرکت آتوس به منظور رفع اختلال، به روز رسانی شد.

این موضوع برای بازار سرمایه چندین بار تکرار شده است و در جدید ترین آن باید به موضوع اختلال هسته معاملات فرابورس اشاره کرد که در هفته‌های پایانی در بازار فرابورس رخ داد و دو روزی بازار با مشکل مواجه بود و برای روز دوم معاملات از ساعت 14 تا 17:30 برگزار شد. این در حالی بود که چند روز پیش از این اختلال سازمان بورس طی مراسمی از شرکت کنندگان در مسابقه کشف باگ سیستم های مالی بازار سرمایه تقدیر و تشکر کردند و همچنین چند ماه پیش تر از آن با نیز با پلیس فتا قرار داد همکاری امضا کرد.

این ها اقداملاتی است که قرار بوده به بازار سرمایه کمک کند اما خود با چالش ها و مشکلاتی مواجه شده است.

جالب آنکه یکشنبه 6 فروردین ماه 1402 نیز  معاملات فرابورس با اختلال مواجه شد و مدیریت عملیات بازار فرابورس در اطلاعیه خود اعلام کرد که معاملات با اختلال فنی مواجه است.