به گزارش اکوایران رینگ محصولات پتروشیمی ظرف هفته گذشته منتهی به روز جمعه 25 اسفند ماه، از رونق نسبی برخوردار بود، به نحوی که بالغ بر 102 هزار تن محصول پلیمری از این بازار به فروش رفت، این رقم برابر 85 درصد عرضه این محصول بود. همچنین در این هفته حدود 40 هزار تن محصول شیمایی نیز از رینگ فیزیکی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که این رقم نیز معادل 64 درصد محصول عرضه شده در این بازار بود. البته از حجم فروش ظرف این هفته نسبت به هفته قبل تا حدی کاسته شد که این کاهش حجم معاملات در بازه هفتگی را باید در نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و دشواری خرید در این زمان ارزیابی کرد.

سیگنال ارزی، حامی رشد نرخ

نرخ حواله ارز در بازار مبادله به‌عنوان نرخ ارز تعیین‌کننده قیمت‌های پایه رشدی 0.7 درصدی داشت و به 40 هزار و 321 تومان رسید؛ این رشد نرخ ارز از افزایش قیمت‌های پایه ظرف هفته پیش‌رو حمایت کرد، به نحوی که قیمت پایه تمامی محصولات پلیمری که قیمت پایه آن بر مبنای این نرخ ارز تعیین می‌شد، افزایشی اعلام شد.

سیگنال جهانی افزایشی شد

بهای هر تن نفتا در میانه ماه مارس به 707 دلار و 47 سنت صعود کرد؛ این رقم بیشترین بهای فروش این محصول در بازه سالانه بود. نفتا یکی از فرآورده‌های نفت خام است که به‌عنوان ماده اولیه در تولید بسیاری از واحدهای پلیمری استفاده می‌شود، بنابراین نرخ اغلب پلیمرها با تاخیری چند هفته‌ای، با نفتا نوسانی همگرا دارد.