به گزارش اکوایران، ظرف سومین هفته از ماه مارس، آهن و فولاد در بازار داخلی چین از کف 10 ماهه قیمتی ثبت شده برای این محصولات برخاست؛ به نحوی که هر تن سنگ‌آهن عیار 63.5 درصد وارداتی به بنادر چین 108 دلار و 50 سنتی شد. این در حالی بود که ظرف روز پانزدهم مارس این محصول تا کف کانال قیمتی 102 دلاری که کمترین بهای فروش آن پس از روزهای پایانی ماه مه 2023 بود عقب‌ نشسته بود.

بهبود سرمایه‌گذاری، حامی فلزات

قیمت سنگ‌آهن با توجه به داده‌های مثبت چین و رشد نقدینگی در بازار آهن و فولاد این کشور از کف قیمتی ثبت شده در نیمه ماه مارس فاصله گرفت و به سقف قیمتی یک هفته اخیر خود بازگشت. به نظر می‌رسد که مجدد فعالان اقتصادی چین به ذخیره سنگ‌آهن علاقه‌مند شده‌اند و این موضوع خط پایانی بر رالی سقوط نرخ سنگ‌آهن کشیده است.

داده‌های رسمی از اقتصاد چین که ظرف هفته جاری منتشر شد نشان داد که سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت در دوره ژانویه تا فوریه 4.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، این در حالی بود که پیش‌بینی‌ها رشد 3.2 درصدی در این خصوص را برآورد کرده بود.

همچنین داده‌های موسسه مشاوره Mysteel نشان داد حجم معاملات سنگ آهن در بنادر اصلی چین با 66 درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به یک میلیون و 60 هزار تن رسیده است.

تحلیلگران گلکسی فیوچرز در گزارشی گفتند که انتظار دارند که تقاضای فولاد از بخش زیرساخت از اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل با رشد قابل توجهی همراه شود؛ در این گزارش تاکید شد که این رشد تقاضا می‌تواند کاهش تقاضا برای محصولات فولادی مصرفی در بخش ساخت مسکن در چین را پوشش دهد و بنابراین پایانی برای رالی سقوط نرخ آهن و فولاد در چین باشد.