به گزارش اکوایران، در این اجلاس بیش از 30 یادداشت تفاهم‌نامه امضا شد، درحالی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، سفر خود به ژاپن را به دلیل نگرانی در مورد سلامتی پدرش، ملک سلمان بن عبدالعزیز، به تعویق انداخت.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، این توافق نامه‌ها بخش‌هایی از تولید و مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا امور مالی و گردشگری را پوشش می‌دهد. این قراردادها شامل معاملات بین غول نفتی آرامکو و پالایشگاه ژاپنی Eneos Holdings Inc، و همچنین بانک‌های برتر ژاپن و شرکت ACWA Power (یک توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار، مالک مشترک و اپراتور مجموعه‌ای از نیروگاه‌های تولید برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید آب شیرین‌شده است.) عربستان سعودی بود. وزارت بازرگانی ژاپن گفت که شرکت Marubeni Corp (شرکت چند رشته‌ای با تمرکز بر زراعت و بازار انرژی تجدید پذیر) یک پروژه مزرعه بادی در عربستان سعودی را برنامه ریزی می‌کند.

نقره از طلا پیشی می‌گیرد؟!

این نشست در حالی برگزار می شود که عربستان سعودی و ژاپن برای ایجاد همکاری در زمینه هایی از جمله انرژی سبز و فناوری و افزایش سرمایه‌گذاری بین کشورها تلاش می‌کنند. مقامات سعودی از جمله عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، در این اجلاس (مجمع تجاری چشم‌انداز عربستان و ژاپن 2030) شرکت کردند؛ در حالی که شاهزاده محمد به امور رسمی در پادشاهی تمایل داشت.

وزارت امور خارجه ژاپن گفت، شاهزاده محمد، به عنوان رهبر واقعی پادشاهی که به طور گسترده شناخته می‌شود، سه‌شنبه با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، از طریق ویدئو کنفرانس در مورد امکان ترتیب دادن سفر دیگری به ژاپن در "زمان بندی اولیه" صحبت کرد. او همچنین یک جلسه کابینه را در همان روز رهبری کرد که طی آن به مردم در مورد سلامتی پادشاه اطمینان داد و برای بهبودی سریع پادشاه 88 ساله دعا کرد.

وضعیت پادشاه از روز یکشنبه پس از بیانیه رسانه های رسمی عربستان مبنی بر اینکه وی به دلیل تب شدید و درد مفاصل تحت معاینات پزشکی قرار دارد، زیر سوال رفته است. سپس گزارش شد که حاکم در حال مصرف آنتی بیوتیک برای التهاب ریه است. از آن زمان به‌روزرسانی رسمی وجود نداشته است.

طلا از کورس جاماند؟