به گزارش اکوایران، بورس تهران در انتهای معاملات سهامی روز یکشنبه 20 خرداد ماه شاهد ناتوانی حقوقی‌ها در حمایت از شاخص کل بود. روز گذشته کد‌های حقوقی با خرید سهم‌های شاخص‌ساز بورس تهران اقدام به حمایت از شاخص کل کردند. دیروز شاخص کل بورس تهران با این حمایت اندکی رشد داشت اما در انتهای معاملات با تراز کمتری به نسبت ابتدای معاملات بسته شد. شاخص هم‌وزن اما از ابتدای ساعت معاملاتی با کاهش تراز مواجه بود و افت تراز بیشتری را نسبت به شاخص کل تجربه کرد.

در این میان صندوق‌های اهرمی با افزایش 10 درصدی حباب نسبت به روز شنبه مواجه شدند. متوسط حباب صندوق‌های اهرمی که در روز شنبه 13 درصد بود؛ روز یکشنبه با 1.3 درصد افزایش (به میزان 10 درصد حباب روز شنبه) به سطح 14.3 درصدی رسید. بیشترین افزایش حباب به صندوق‌های توان، اهرم و شتاب که به ترتیب با 28.6 درصد، 15.5 درصد و 15 درصد افزایش حباب مواجه بودند رسید؛ در حالی که حباب صندوق موج 6.4 درصد به نسبت روز شنبه کمتر شد.

4 مصوبه جدید دولت برای حمایت از بورس

صندوق‌های با پشتوانه طلا روز یکشنبه نوسانات کمتری را در حباب شاهد بودند. متوسط حباب این صندوق‌ها با 0.2 درصد افزایش (به میزان 2 درصد حباب روز شنبه) به سطح 10 درصدی رسید. بیشترین افزایش حباب به صندوق‌های نفیس، آلتون و کهربا که به ترتیب با 5.7 درصد، 3.9 درصد و 3.3 درصد افزایش حباب مواجه بودند رسید؛ در حالی که حباب صندوق تابش 6.8 درصد به نسبت روز شنبه کمتر شد.

030320

واکنش دلار به تأیید صلاحیت‌ها/ علایم حیاتی بورس برمی‌گردد؟