به گزارش اکوایران، بورس تهران در چند ماهه اخیر شاهد روند رکودی در معاملات سهامی بوده است. با وجود بازگشت شاخص‌ها در روز چهارشنبه هفته قبل به مسیر رشد، شاخص‌های سهامی افزایش تراز متناسبی نداشته‌اند. در سه روز معاملاتی اخیر، شاخص کل بورس تهران 1.9 درصد رشد تراز داشته و شاخص کل هم‌وزن نیز 1 درصد افزایش تراز داشته است.

این رشد تراز اندک در حالی به ثبت رسیده که تراز شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس تهران در روند نزولی اخیر ( از 17 تیرماه تا 23 مرداد ماه) افت تراز بیش از 10 درصد داشته‌اند. در حال حاضر حمایت‌ها در بورس تهران حول محور نماد‌های شاخص‌ساز و دو صنعت فلزات اساسی و محصولات شیمیایی چرخش دارند. با حمایت شاخصی از بورس تهران، نماد‌های سبک بازار سهام از رشد تراز شاخص‌سازان بازار عقب می‌ماند.

چرا رکود معاملاتی تشدید شد؟/ سد رکود در بورس تهران مستحکم‌تر می‌شود؟!

 

روز گذشته در بین صنایع بورسی، صنعت فلزات اساسی با 95.7 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت محصولات شیمیایی با 29.5 میلیارد تومان و صنعت حمل و نقل با 20 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت محصولات غذایی با 15.1 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت اطلاعات و ارتباطات با 7.2 میلیارد تومان و صنعت استخراج کانه‌های فلزی با 5.4 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

بازار سهام روز یکشنبه شاهد افزایش 16 درصدی ارزش معاملات خرد تا سطح هزار و 813 میلیارد تومان بود. بورس تهران روز یکشنبه را با سهم 70 درصدی رنگ سبز در نقشه معاملات پشت سر گذاشت. دیروز شاهد ورود 218 میلیارد تومان پول حقیقی به سهام بودیم و از سوی دیگر نیز شدت خروج سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت کاسته شد و به 206 میلیارد تومان رسید.

سود 81 میلیارد تومانی نماد «غشاذر»