به گزارش اکوایران، بازار سهام در چندین ماهه گذشته آسیب‌های شدیدی دیده است و با محدودیت‌های بلند مدت قیمتی شاهد خروج متداوم جریان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی بوده‌ایم. در این مدت بخش قابل توجهی از نوسان‌گیران بازار سهام به سمت بازار‌های موازی حرکت کرده‌اند و با توجه به دور جدید ثبت نام محصولات ایران خودرو در کنار تمدید‌ محدودیت دامنه نوسان، شاهد خروج بخشی از سهامداران حقیقی نیز به سمت این بازار بوده‌ایم.

برخی از تحلیل‌گران بازار سهام معتقدند که این تصمیمات و هم‌زمانی محدودیت دامنه نوسان با دور جدید ثبت نام محصولات ایران خودرو از سوی سیاست‌گذاران اتفاقی نبوده و در واقع سیگنال‌هایی به سرمایه‌گذاران در خصوص بازدهی کوتاه مدت بازار‌ها داده شده است.

تجدید ارزیابی‌های بی‌نتیجه/ واکنش مثبت بازار به کابینه جدید

حال با تغییر دولت و کابینه وزرا، وزیر اقتصاد دولت چهاردهم دیشب در صحبتی عنوان کرد: تعداد نرخ‌های ارز کاهش می‌یابد و سیگنال مثبتی خواهد بود برای صادرگنندگان و بازار بورس که اولویت ماست.

از سوی دیگر نیز نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم امروز در رابطه با کاهش تعداد نرخ‌های ارزی در کشور که وزیر اقتصاد به منظور بهبود شرایط اقتصادی کشور به آن تأکید ویژه داشت، گفت: کاهش تعداد نرخ‌های ارز سیگنال مثبتی برای شرکت‌های بزرگ و صادرکنندگان فعال در بازار سرمایه است چرا که هر چه تعداد نرخ‌ها کمتر شود از برخی رانت‌ها نیز جلوگیری می‌شود. کاهش تعداد نرخ ارز نباید تنها برای کوتاه مدت اجرا و پس از مدتی به دست فراموشی سپرده شود بلکه بایستی اقدامات اساسی برای کاهش تعداد نرخ ارز با کمک دولت و بانک مرکزی صورت گیرد.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد دست فرمان دولت چهاردهم نیز همچنان خبر درمانی است و تا عملی شدن تغییرات فاصله داشته باشیم اما با توجه به عقب‌ماندگی اخیر بازار سهام و رفع انسداد حساب‌های وکالتی خودرو، ممکن است این خبر درمانی‌‌ها نیز تأثیرگذار واقع شود.

خودرویی‌ها شاگرد تنبل بورس شدند