به گزارش اکوایران، بازار سهام روز چهارشنبه حکایت از شکل‌گیری دو بینش متفاوت نسبت به روند معاملاتی این هفته داشت. بخشی از بازار، با توجه به تعطیلی‌های پیش رو در این هفته و پنجشنبه و جمعه گذشته، ترجیح دادند به سمت موقعیت‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت حرکت کنند. به نظر می‌رسید با توجه به آزادسازی حساب‌های وکالتی و پول‌های بلوکه شده بابت ثبت نام محصولات ایران‌خودرو، این جبهه از قدرت بالایی برخوردار بودند که ورود جریان پول حقیقی به صندوق‌های درآمدثابت در روز سه‌شنبه و چهارشنبه خود گویای این مسئله است.

جبهه دوم نیز که با وجوه نقد خود در صف‌های خرید سهام نشستند و صفوف خرید را تا سطح 700 میلیارد تومانی افزایش دادند نیز به تداوم روند صعودی شاخص‌های سهامی با صحبت‌های وزیر اقتصاد دولت چهاردهم امید بستند و در انتظار کاهش محدودیت دامنه نوسان قیمتی هستند که آخرین خبر منتشره در خصوص آن، تداوم محدودیت‌ها تا اطلاع ثانویه بوده است.

دلار تک نرخی به شرکت‌ها انگیزه سودآوری می‌دهد

در روز‌های معاملاتی اخیر، بورس تهران به دلیل محدودیت دامنه نوسان نتوانسته است روند صعودی معاملاتی خود را تکمیل کند و در انتظار کاهش این محدودیت نفس‌گیر برای معاملات این هفته هستیم. با وجود بازگشت جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی در برخی از روز‌های معاملاتی دو هفته گذشته، بخش زیادی از جریان پول حقیقی ورودی بازار سرمایه به سمت موقعیت‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت حرکت می کند که موجب تشدید رکود معاملات سهامی می‌شود.

برای دیدن آمار معاملات بازار سرمایه در روز چهارشنبه 7 شهریورماه ورق بزنید.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 26.8 میلیون تومان روز سه‌‌شنبه تا 30.3 میلیون تومان افزایش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی نیز رشد کمی داشت و از 23.5 میلیون تومان روز سه‌شنبه به 23.6 میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت خریداران حقیقی سنگینی می‌کند. روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید سهام افزایش 46 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 5 درصد رشد کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به 703 میلیارد تومان صعود کرد و ارزش صف‌های فروش در سطح 280 میلیارد تومان قرار گرفت.

نماد‌های سبک بازار سهام چقدر عقب مانده‌اند؟/ زنگ خطر بازدهی کوتاه مدت برای شاخص هم‌وزن به صدا درآمد!