به گزارش اکوایران، بازار سهام روز شنبه شاهد تشدید روند صعودی شاخص‌های سهامی به وسیله افزایش قابل توجه تقاضا در معاملات سهامی بود. روند صعودی که یازده روز معاملاتی از آغاز آن می‌گذرد اما قدرت قابل توجهی نداشته است؛ با صحبت‌های وزیر اقتصاد دولت چهاردهم در دو مرحله تقویت شد و روز شنبه با وجود محدودیت دامنه نوسان قیمتی، رشد بیش از 1 درصدی تراز شاخص کل را با سبز پوشی بیش از 80 درصد نقشه معاملات به تصویر کشید.

دیروز در بین صنایع بورس نیز، صنعت فلزات اساسی با 88.2 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت فرآورده‌های نفتی با 37.9 میلیارد تومان و صنعت محصولات شیمیایی با 32.6 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

سود دکتر عبیدی به صورت تلفیقی

بازار سهام روز گذشته شاهد کاهش ارزش معاملات خرد تا سطح 2 هزار و 545 میلیارد تومانی بود. رکود معاملاتی در هفته‌های اخیر شرایط سختی را برای بازار سهام ایجاد کرده بود که با وجود تداوم محدودیت نوسان قیمتی شاهد تشدید رکود معاملاتی نیز بودیم.ارزش صف‌های خرید سهام دیروز افزایش 49 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 26 درصد افت کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به سطح هزار و 49 میلیارد تومان صعود کرد و ارزش صف‌های فروش تا 208 میلیارد تومان کاهش یافت.روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 30.3 میلیون تومان روز چهارشنبه تا 44.4 میلیون تومان افزایش داشت. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی کاهش داشت و به 23.5 میلیون تومان رسید.

برای دیدن آمار معاملات بازار سرمایه در روز شنبه 10 شهریورماه ورق بزنید.

با این اوصاف امروز باید شاهد مقابله سمت تقاضا با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران باشیم. این سطح دقیقاً یک ماه پیش با افزایش تنش‌های سیاسی در خاورمیانه از دست رفت.

شرط بهبود نسبت P/E در دولت چهاردهم