به گزارش اکوایران، بازار سهام پس از تخلیه فشار رشد ریسک سیاسی اوراق سهام که از 10 مرداد ماه تا هفته چهارم این ماه ادامه داشت؛ آخرین هفته مرداد امسال را با روند صعودی شاخص‌سازان و رشد تراز قابل توجه شاخص کل به نسبت شاخص هم‌وزن آغاز کرد. این روند معاملاتی در بورس تهران که با وجود محدودیت‌های قیمتی دامنه نوسان و حمایت‌های صندوق توسعه و تثبیت از چندین سهم اصلی بازار، موجب پر نشدن حجم مبنای نماد‌های سبک شد و شاهد عقب ماندگی فاحشی در قیمت نماد‌های سبک بودیم.

بورس تهران آخرین هفته مرداد و اولین هفته شهریورماه را با این منوال به کار خود ادامه داد و از روز یکشنبه 11 شهریورماه وارد اصلاح روند قبل شد. این روند اصلاحی که تا روز چهارشنبه 21 شهریور به هفتمین روز معاملاتی پی در پی خود رسید؛ با ریزش 7 دهم درصدی شاخص کل و رشد 2.98 درصدی شاخص هم‌وزن همراه بوده است. در این هفت روز معاملاتی سطح حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل به سطح مقاومتی بدیل شده است و شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز موفق به فتح مجدد سطوح 660 هزار واحدی و 670 هزار واحدی شده است.

بازار سهام روز چهارشنبه شاهد نوسان صعودی سهم‌های سبک بود و شاخص کل بورس تهران در سطحی کمتر از سطح ابتدای روز قرار گرفت. ارزش معاملات خرد 19 درصد افزایش داشت و شاهد تشدید جریان ورودی سرمایه حقیقی به موقعیت‌های سهامی و درآمد ثابت بودیم. روز چهارشنبه سهم رنگ سبز از نقشه معاملات بازار سهام 66 درصد بود.

برای دیدن روند 30 روزه اخیر معاملات بازار سرمایه از چهارشنبه 21 شهریورماه ورق بزنید.

چهارشنبه ارزش صف‌های خرید سهام افزایش 40 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 9 درصد رشد کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به هزار و 184 میلیارد تومان صعود کرد و ارزش صف‌های فروش در سطح 326 میلیارد تومان قرار گرفت. روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 29.7 میلیون تومان روز سه‌شنبه تا 29.9 میلیون تومان افزایش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی نیز رشد کمی داشت و از 24.2 میلیون تومان روز سه‌شنبه به 25.4 میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت خریداران حقیقی سنگینی می‌کند.