به گزارش اکوایران، بورس تهران در این هفته شاهد افت ارزش معاملات خرد سهامی تا سطح 796 میلیارد تومانی در روز یکشنبه پانزدهم مهرماه بود. در چند سال گذشته ارزش معاملات خرد سهامی تا این سطح ریزش نکرده بود که به دلیل افزایش ریسک سیستماتیک بازار در کنار محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمتی اتفاق افتاد.

در این هفته ورود بیش از 600 میلیارد تومان جریان پول حقیقی به صندوق‌های با پشتوانه طلا نیز در تاریخ تحرکات جریان پول حقیقی در میان این صندوق‌ها بی سابقه بوده است.

بورس تهران هفته سوم مهر ماه را با سطح حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 700 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز کرد اما این دو سطح حمایتی در این هفته شکسته شد. بازار سهام در این هفته شاهد تغییرات قابل توجهی در روند ارزش معاملات خرد بوده و جریان خروجی پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی تداوم یافته است. این روند معاملاتی که از رشد ریسک سیستماتیک بازار نشأت گرفته است؛ در این هفته با تداوم محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمتی از سوی سازمان بورس مدیریت شد.

قرمزی نمادها را باور کنیم؟

030719

معاملات سهامی در دو روز معاملاتی آخر هفته چرخش داشت و شاهد غلبه تقاضا بر عرضه در نماد‌های شاخص‌ساز بودیم که تا حدی نیز به دلیل فروکش هیجانات بازار بوده است. با این حال روند خروجی جریان پول حقیقی تداوم یافته است و با وجود رشد شاخص‌ها، همچنان ارزش صف‌های فروش بیش از 3 برابر صف‌های خرید سهام است.

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش 16 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج هزار و 335 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 72 صدم درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 52 صدم درصد پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

چه زمانی اخبار FATF بازار ارز و سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟