به گزارش اکوایران، روز گذشته 5 آذر ماه گزارشی با عنوان «پاسخ منفی دولت به فاطمی امین» در اکوایران منتشر شد. در این گزارش به نقل از رئیس سازمان توسعه تجارت و فعالان بخش خصوصی  مطرح شد که دولت برخلاف نظر بخش خصوصی، سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت،  کمیته اقدام ارزی را به بانک مرکزی منتقل کرد. امروز در واکنش به این گزارش، وزارت صمت جوابیه‌ای را برای اکوایران ارسال کرد. در ادامه این جوابیه را بخوانید:

 در پی انتشار مطلبی با عنوان «پاسخ منفی دولت به فاطمی امین» در پایگاه خبری اکوایران، ذکر چند نکته در جهت تنویر افکار عمومی لازم است. در کمال تعجب پایگاه خبری اکوایران در اقدامی غیرحرفه ای، تیتر خلاف واقعی را تنها با هدف اختلاف افکنی در دولت انتخاب کرده است. از دیگر سو در حالی که انتقال کمیته اقدام ارزی به بانک مرکزی اجرای آیین نامه قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و در زمینه اجرای قانون، اختلاف نظری مابین وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضای دولت وجود ندارد، این رسانه سعی دارد شخص وزیر را مخالف اجرای قانون معرفی کند. همچنین در حالیکه این رسانه با انتخاب تیتر «پاسخ منفی دولت به فاطمی امین» سعی در القای اختلاف نظر میان وزیر صمت و سایر اعضای دولت دارد، سطح تعاملات وزارت صمت با بانک مرکزی و دیگر بخش های دولت در بهترین شرایط چند سال اخیر قرار دارد و این هماهنگی و همراهی را در رفع موانع تجارت تجار و رونق تجارت مشاهده می‌کنیم.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف آورده شده است که « با اجرای این سیاست بانک مرکزی که قبلا در کمیته یک رای ساده داشت؛ از این به بعد یک رای غالب دارد که می‌تواند بر سایر آراء اثر بگذارد.» در این خصوص نیز لازم به ذکر است با اجرای قانون جدید و انتقال کمیته اقدام ارزی به بانک مرکزی، تعداد اعضایی که به نمایندگی از وزارت صمت در کمیته اقدام ارزی حضور دارند به 2 نفر افزایش یافته است در حالی که قبلا یک عضو داشت.

مسلما انتخاب و انتشار اینگونه تیترها در روزهای پس از رای اعتماد مجدد گرفتن وزیر صمت از نمایندگان مجلس و انتشار گسترده آن در رسانه های زنجیره ای گویای آن است که گردانندگان این رسانه ها از ابقای وزیر صمت ناراضی هستند و سعی دارند با انتشار مطالب خلاف واقع، به مقصود خود برسند. آنطور که مشخص است عملکرد فاطمی امین به عنوان وزیر صمت و مبارزه با فساد و رانت به مذاق گردانندگان رسانه های زنجیری خوش نیامده است که دست به انتشار مطالب خلاف واقع می زنند.