به گزارش اکوایران: سال 1367 بود که شرکت پشتیبانی امور دام تاسیس شد. سازمانی که مقرر شده بود موقتا در راستای تعادل در بازار فعالیت کند. شرکتی که بعد از 25 سال پابرجاست و هنوز به بهانه ایجاد تعادل در بازار به موضوع واردات نهاده های دام و طیور دخالت می‌کند. البته  وزیر جهادکشاورزی دولت سیزدهم به دنبال اعتراضات مکرر فعالان اقتصادی وعده داد، این سازمان را به همراه شرکت بازرگانی داخلی منحل می‌کند، وعده‌ای که برای اولین بار از سوی مقامات دولتی مطرح نشده بود. در دهه نود نیز موضوع انحلال این شرکت‌ها مطرح شد. اما همان  زمان رد شد. تصمیمی که ظاهرا در دولت سیزدهم نیز به نتیجه نخواهد رسید. حداقل 5 ماه از وعده سید جواد ساداتی‌نژاد در اتاق ایران می‌گذرد، اما هنوز آن محقق نشده است. نه تنها این وعده محقق نشده؛ بلکه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست اخیرش با فعالان بخش‌خصوصی در اتاق تهران می‌گوید، این شرکت برای برقراری تعادل در بازار ایجاد شده و تا زمان برقراری تعادل در بازار، ورود خواهد کرد. او در ضمن مدعی است، شرکت‌های دولتی قصد ندارند به عنوان کنشگران بازار وارد عمل شوند. به نقل از اتاق تهران، محسن شیراوند ادامه می‌دهد، دولت نیاز به تضمین از سوی بخش خصوصی برای تامین به موقع محصولات و فرآورده‌های وارداتی مورد نیاز کشور دارد.

از نگاه فعالان اقتصادی این تضمین درصورتی از بخش خصوصی خواسته می‌شود که این بخش در هر شرایطی برای تامین نیاز کشور ورود کرده است. در مقابل دولت به وعده‌های رنگارنگ خود عمل نکرده است و صرفا با دخالت‌ درجریان تامین نهاده‌های مورد نیاز  شرایط فعالیت را برای بخش خصوصی سخت کرده است.

این درحالی براساس براساس  قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی دولت صرفا باید در راستای تسهیل تجارت گام بردارد و خود مستقیم اقدام به واردات نهاده‌های دام و طیور نکند؛ سیاستی که برعکس آن اجرا می شود.