به گزارش اکوایران، یکی از بازاری که دولت رها کرده است و اهمیتی به آن نمی‌دهد، بازار گوشت قرمز است. شاید به این دلیل که دولت نیز به این باور رسیده است که دهک‌های پایین جامعه به دلیل اینکه نمی توانند و یا بسیار کم  از این کالا بهره‌مند می‌شوند؛ نیازی به مدیریت این بازار نمی‌بیند.

 فائو پیشتر در گزارش سال 2021-2020 سرانه مصرف گوشت قرمز ایرانی‌ها را زیر 12 کیلوگرم اعلام کرده بود . براساس اعلام این نهاد بین‌المللی  در سال 1399، سرانه مصرف گوشت قرمز و سفید در جهان 41 کیلوگرم بوده که براساس آن در میان 196 کشور جهان، رتبه ایران 98 است. 

رتبه‌ای که به باور کارشناسان در سال جاری مجددا افت کرده است. برخی کارشناسان  سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر ایرانی را حدود ۶ کیلو گرم اعلام می‌کنند.  اما یک منبع آگاه به اکوایران گفته بود که، این آمار کمتر از 6 کیلوگرم است. یک کارشناس دیگر مطرح کرده بود، سرانه گوشت قرمز برای سه دهک فرودست جامعه 3 کیلو گرم است.  پیش‌بینی می‌شود،  باتوجه به تورم خوراکی‌ها در ماه‌های اخیر بویژه ماه گذشته این ارقام کمتر هم شده است. براساس داده‌های مرکز آمار ایران، تورم خوراکی در کل کشور  یعنی رشد شاخص قیمت مصرف کننده در این بخش نسبت به ماه گذشته ، در ماه دی ، 5.4 درصد بوده است. این رقم برای مناطق شهری 5.5 درصد و برای مناطق روستایی 4.8 درصد گزارش شده است.

داده‌های این مرکز نشان می‌دهد، تورم بهای گوشت قرمز و ماکیان نیز در این ماه برای کل کشور 0.39 درصد است. به تعبیر دیگر میزان افزایش بهای این کالا طبق برآورد مرکز آمار برای مصرف کنندگان 0.39 درصد است. این رقم برای دهک اول یعنی فقیرترین  افراد جامعه، 0.14 درصد ، دهک دوم 0.27 درصد و دهک سوم 0.34 درصد گزارش شده است. اما این رقم برای دهک‌های هشتم 0.47 درصد ، دهک نهم 0.43 درصد و دهم 0.34 درصد است. این ارقام برحسب حجم تقاضا بازارهای مختلف طبقه بندی شده است.