به گزارش اکوایران؛ سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذاودارو در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه مواد اولیه دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی در جمع خبرنگاران درباره تولید مواد اولیه دارویی گفت: هر چه از سمت تولید محصول نهایی به سمت مواد اولیه و مواد حدواسط دارویی حرکت کنیم ارزش افزوده بیشتری خواهیم داشت و ارزآوری و وابستگی به واردات کاهش پیدا می‌کند. 

رئیس سازمان غذاودارو اظهار کرد: هر چه بیشتر به سمت افزایش عمق تولید دارو حرکت کنیم امنیت دارویی بالا می‌رود که آسایش و آرامش در حوزه سلامت را برای مردم به ارمغان خواهد داشت. 

محمدی درباره اختصاص ارز ترجیحی به سازمان غذاودارو گفت: یک و نیم میلیارد دلار برای حوزه تجهیزات پزشکی و شیرخشک است که به تدریج تا پایان سال به ارز نیمایی تبدیل می‌شود. 

او علت تخصیص این ارز را مابه‌التفاوت زیاد بین ارز 4200 تومانی و ارز 28500 تومانی دانست که می‌تواند تامین نقدینگی را با مشکل مواجه کند.

به گفته رئیس سازمان غذاودارو، سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال یک و نیم میلیارد دلار ارز 4200 تومانی از کل سهمیه 4 میلیارد دلاری به سازمان غذاودارو اختصاص داده است. 

محمدی درباره نمایشگاه صنایع دارویی اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور تعداد زیادی از تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و بسته بندی می‌تواند فضای مناسبی برای معرفی آنها ایجاد کند که امیدواریم از مسئولان رگولاتوری کشورهای مقصد صادرات دارو هم در این نمایشگاه شرکت کنند. 

رئیس سازمان غذاودارو با بیان اینکه خیلی از کشورها مایل هستند با صنایع دارویی ایران آشنا شوند، افزود: این رویدادها فرصت خوبی برای نمایش فضای تولید دارو است که می‌توان با ایجاد تورهای مجازی در نمایشگاه‌ها خیلی از کشورهای همسایه را با تولیدات ایران آشنا کرد.

محمدی تاکید کرد: آشنایی کشورهای همسایه با شرایط، عمق تولید، تکنولوژی صنایع مواد اولیه، مواد موثره و بسته‌بندی دارویی ایران مشتریان خارجی را افزایش می‌دهد و هر چه حوزه صادرات گسترش پیدا کند، برای توسعه تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی موثرتر خواهد بود.