به گزارش اکوایران، درحالی که بارها فعالان حوزه تجهیزات پزشکی چه تولیدکنندگان و چه واردکنندگان نسبت به قیمت‌گذاری دستوری هشدار داده‌اند. چندی پیش ساقی باقری نیا دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: یکی دیگر از معضلات این حوزه، قیمت گذاری‌های دستوری در بخش تجهیزات پزشکی است که دست تولیدکننده بسته می‌شود و طبق عرضه و تقاضا قیمت گذاری انجام نمی‌شود.

موضوعی که ظاهرا سیاستگذاران قصد ندارد آن را متوقف کنند. در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر ماه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ۱ ماده ۷۱ این لایحه که مربوط به قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات است؛ تصویب کردند.

براساس این مصوبه دولت مکلف به قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی و مکمل‌های دارویی، رژیم غذایی‌، تغذیه‌ای و مواد اولیه دارویی و فراورده‌های دارویی و واکسن شد. البته به جز  محصولات با فناوری بالا و زیست فناوری و با لحاظ هزینه تمام شده محصول و سود متعارف با اعلام قواعد و به صورت سامانه‌ای اقدام شود.

درضمن نمایندگان تصمیم گرفتند؛ نماینده شورای عالی بیمه سلامت با حق رأی به اعضای کمیسیون‌های قیمت‌گذاری دارو و تجهیزات پزشکی اضافه شود.