به گزارش اکوایران، گمرک اعلام کرده، در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۲۶ دستگاه تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص شده است.

ارزش این میزان تلفن همراه وارداتی ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار بوده است؛ در ۱۱ ماهه سال جاری از مجموع تلفن‌های همراه وارداتی، ۱۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۳۲ دستگاه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون دلار به شیوه تجاری وارد کشور شده است.

بر اساس گزارش گمرک، در همین مدت ۴۳۵ هزار و ۳۹۴ دستگاه تلفن همراه به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد شده است.

گفتنی است که آمار واردات تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

 روز گذشته نیز، رضوانی‌فر -رئیس کل گمرک- در رابطه با درآمد گمرک در 11 ماه گذشته گفت: میزان درآمد وصولی و واریزی به خزانه در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، گمرک در بهمن امسال معادل کل سال ۱۴۰۰ درآمد کسب کرد و درآمد وصولی گمرک و واریزی به خزانه در ۱۱ ماهه سال جاری به ۱۹۶ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان رسید.

همچنین میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۳ درصد افزایش به رقم ۶۸ هزار میلیارد تومان رسید. 

آن‌طور که ایسنا گزارش داده، میزان حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۳ ردیف درآمدی گمرک در ۱۱ ماهه امسال ۱۰۳ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد رشد نشان می‌دهد. 

گفتنی است که میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به میزان ۹۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان بوده که ۱۹ درصد افزایش داشته است.