به گزارش اکوایران؛ فعالین اقتصادی بر این باورند که وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت با تکیه بر تجارب خود از مدیریت بنگاه‌های اقتصادی و تشکل‌ها، شناخت عمیقی از چالش‌های پیش روی بخش تولید و تجارت کشور دارد و می‌توانند با بهره‌گیری از این دانش و تجربه، گام‌های موثری در جهت رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب‌وکار و رونق بخش صنعت و تجارت بردارد.

عباس آرگون، عضو هیئت‌رئیسه اتاق تهران در گفت و گو با «اکوایران» نیز در این خصوص به این نکته اشاره می‌کند که وزارت صنعت معدن و تجارت را می‌توان یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین دستگاه های اجرایی در بخش اقتصادی به خصوص در حوزه تولید و تجارت کشور دانست به همین دلیل تصمیمات این وزارتخانه بر بخش‌های مختلف تولیدی و تجاری و همچنین فضای کسب‌وکار تاثیر مستقیم دارد.  

با توجه به اثرگذاری این وزارتخانه‌ در بخش‌های مختلفت اقتصادی کشور فعالان اقتصادی معتقدند وزیر جدید باید از خرد جمعی استفاده کرده و با استفاده از مدیرانی با تجربه بتواند تمام سطوح وزارت صنعت، معدن و تجارت که پس از ادغام به یکدیگر متصل نشده بودند یکپارچه کند.  

 فعالان اقتصادی معتقدند انتخاب مدیران کارآمد می‌تواند به وزیر جدید در این بخش کمک کند، چرا که وزیر باید به عنوان یک هماهنگ کننده عمل کند و مجمع الجزایری که در این وزارتخانه وجود دارد را در یک مسیر قرار دهد و در صورتی که بتواند هماهنگی لازم را به وجود آورد با توجه به اینکه با بخش خصوص کار کرده می‌‌تواند نتیجه مطلوبی در این بخش بدست آورد.

روز گذشته محمد اتابک با ۲۳۱ رای از ۲۸۸ نماینده توانست به طبقه دهم ساختمان وزارت برسد. اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعاملی و نایب رئیسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رئیسی هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی را دارد که این کارنامه موجب شده تا از او به عنوان گزینه‌ای مناسب برای وزارت صنعت، معدن و تجارت یاد کرد.