به گزارش اکوایران؛ داد‌ه‌های اعلام شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی نشان می‌دهد از زمان فصل برداشت تا صبح امروز 11 میلیون و 911 هزار تُن گندم از کشاورزان 31 استان کشور خریداری شده است. این میزان، یک میلیون و 600 هزار تُن بیش از سال 1402 و 4 میلیون و 700 هزار تُن بیش از سال 1401 است.

به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از قرار گرفتن خرید تضمینی گندم از کشاورزان در یک قدمی 12 میلیون تن خبر داد و گفت: بیش از 47 درصد از مجموع گندم خریداری شده در کشور از کشاورزان 5 استان «خوزستان»، «کردستان»، «گلستان»، «فارس» و «کرمانشاه» تحویل گرفته شده است. سعیدراد در ادامه به این نکته اشاره کرد که علاوه بر این استان‌ها، میزان خرید گندم در استان‌های «همدان»، «آذربایجان‌ غربی»، «آذربایجان‌ شرقی»، «لرستان» و «خراسان رضوی» نیز از نیم میلیون تُن فراتر رفته است.

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، در بازه زمانی سال جاری 6 استان «گلستان»، «اصفهان»، «خراسان شمالی»، «گیلان»، «مرکزی» و «همدان» رشدی بین 72 تا 100 درصد در خرید تضمینی گندم داشته‌اند و در 21 استان از 31 استان کشور هم شاهد رشد خرید گندم در این میان، کشاورزان استان «گلستان» با افزایش دو برابری تحویل گندم نسبت به سال گذشته بوده‌ایم، با این شرایط بیشترین میزان رشد خرید گندم به این استان رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به این نکته اشاره کرد کرد که 120 هزار و 756 میلیارد تومان از پول گندم‌های خریداری شده با احتساب 26 هزار و 500 میلیارد تومان که هفته گذشته به حساب کشاورزان واریز شده است. او اعلام کرد، انتظار می‌رود تا پایان شهریورماه جاری میزان خرید تضمینی گندم از 12 میلیون تن فراتر رود.