به گزارش اکوایران؛ مطالبات باقی‌مانده گندمکاران از سال زراعی 1403 حدود 44 هزار میلیارد تومان برآورد شده که پرداخت آن به دلیل محدودیت‌‌های بودجه‌ای به تاخیر افتاد، حال با توافق صورت گرفته امکان تامین منابع برای پرداخت بدهی گندمکاران فراهم شده و کشاورزان از هفته آینده می‌توانند مطالبات خود را دریافت کنند.

عطالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اعلام این خبر عنوان کرد تا پایان هفته آینده مطالبات کامل گندمکاران به حسابشان واریز می‌شود. هفته گذشته شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست رئیس جمهور تضمین گرفتند که با انتشار 50 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

مطالبات گندمکاران از بودجه عبور کرد/ 40 همت در انتظار مجوز مجلس

تاکنون 12 میلیون تن گندم به ارزش 210 هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده و 167 هزار میلیارد تومان پول آنها پرداخت شده است.

در قانون خرید تضمینی و شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تاکید شده است که پول خرید تضمینی تا 48 ساعت پس از خرید به حساب کشاورز واریز شود، اما در نظر نگرفتن اعتبارات مورد نیاز موجب شده تا شاهد تاخیر در پرداخت گندمکاران باشیم، برای رفع این مشکل مقرر کرده دولت در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای خرید تضمینی را به طور مناسب در نظر بگیرد تا مشکل امسال تکرار نشود.