به گزارش اکوایران، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره قطعی و اختلال اینترنت در هفته گذشته اظهار کرده که اختلال ۱۰ دقیقه‌ای هفته گذشته، قطعی کامل نبود، بلکه کاهش و افت شدید ترافیک در مرکز تبادل تهران داشتیم.

به گفته زارع‌پور، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده بود که به سرعت مشکل حل شد و قطعی کامل اصلا ایجاد نشده است.

 وزیر ارتباطات می‌گوید «همکاران به صورت شبانه‌روزی در صدد ارائه بهترین خدمات به هموطنان هستند و در حال بررسی منشأ این حمله هستیم.»

وی همچنین درباره موضوع رفع فیلتر گوگل‌پلی گفته است: در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، رفع فیلتر گوگل‌پلی در حال بررسی است و در جلسه بعدی درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

زارع‌پور افزود: نظر وزارت ارتباطات این است که دسترسی گوگل‌پلی باز شود، اما ما فقط یکی از ۱۳ تصمیم‌گیرنده در این رابطه هستیم.

در شرایطی که اعطای سرویس‌های اینترنت با دسترسی‌های متفاوت برای گروه‌های مخلتف، مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و مردم قرار گرفته و هر بار که خبری در این رابطه اعلام می‌شود، نام «اینترنت طبقاتی» بر سر زبان‌ها می‌افتد، وزیر ارتباطات این‌بار خبر داده که سرویس اینترنت با دسترسی بهتر برای برنامه‌نویسان طی هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وی این سرویس را همانند سرویس راداربازی - که برای گیمرها عرضه شده است - توصیف کرد؛ با این تفاوت که قرار است مشکل برنامه‌نویسان و تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را که با آن مواجه هستند، حل کند.