به گزارش اکوایران به نقل از رویترز، فولکس‌واگن، برترین خودروساز اروپا، در تلاش است با این سرمایه‌گذاری و گسترش بازار خودروهای برقی، فاصله خود را با خودروهای برقی شرکت تسلا کاهش دهد.

فولکس‌ واگن در تلاش است تا سال 2030 میلادی 50 درصد از فروش در سطح جهان را به خود اختصاص دهد.

بیش از دو سوم  بودجه پنج ساله این شرکت به برقی سازی و دیجیتالی سازی اختصاص یافته. درحالیکه این رقم در برنامه پنج ساله‌ای که یک سال قبل منتشر کرده بود، حدود 56 درصد بوده است.

مالی آرنو، مدیرمالی فولکس‌واگن گفت: تفاوت این طرح با طرح قبلی به دلیل سرمایه‌گذاری بیشتر در کسب‌وکار باتری، مواد اولیه و یک کارخانه 2 میلیارد دلاری برای برند اسکات است.

بر اساس گزارش سالانه این خودروساز که روز سه شنبه منتشر شد، واحدی که زیر نظر مدیر عامل سابق، هربرت دیس تأسیس شد، بودجه اختصاص یافته را خرج کرده و از اهداف خود عقب مانده است، همچنین در سال 2022 با درآمد 800 میلیون یورویی، زیان 2.1 میلیارد یورویی متحمل شده است.

توماس اشمال، عضو هیئت مدیره، روز دوشنبه گفت: نیازهای خودرویی در اروپا توسط سه کارخانه ای که در حال کار هستند پوشش داده شده است و برای انتخاب سایت های جدید عجله ای ندارد. همچنین اولین کارخانه خود را در آمریکای شمالی در کانادا اعلام کرد که تولید آن در سال 2027 آغاز خواهد شد.

این تصمیمات سرمایه گذاری در راستای تحقق برنامه ای است که الیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن پس از به دست گرفتن سکان هدایت این شرکت در ماه سپتامبر برنامه‌ریزی کرده بود.

این سازنده در ماه جاری چشم انداز خوش بینانه ای برای سال پیش رو منتشر کرد که باعث افزایش سهام شد و افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی درآمد را باوجود چالش‌های زنجیره تامین پیش‌بینی کرد.