به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ: این مرد بازداشتی که هونگ نام دارد، از روش‌های مدرن تکنولوژی «ChatGPT» برای ساخت اطلاعات جعلی سوءاستفاده کرد و آن را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد. دفتر امنیت عمومی استان گانسو شمالی در بیانیه مطبوعاتی خود در وی چت این خبر را اعلام کرد.

این جرم وقتی آشکار شد که پلیس خبری جعلی در مورد تصادف قطار با نه نفر کشته را کشف کرد. این مطلب در چندین اکانت پلتفرم بایدو منتشر شده و قبل از پاک شدن آن حدود ۱۵ هزار بار بازدید شده بود.

تحقیقات بیشتر نشان داد که هونگ از تکنولوژی چت‌باتی استفاده کرده که در چین در دسترس نیست مگر از طریق سرویس‌های وی‌پی‌ان؛ او برای نوشتن مقاله خود و اینکه چگونه آن را وایرال کند از هوش مصنوعی استفاده کرده و به بازجویان پرونده گفت که دوستان او در وی چت به او یاد داند که چگونه به ازای هر کلیک بر روی آن مطلب درآمد کسب کند.

بیشتر بخوانید: سانسور چینی به هوش مصنوعی رسید

مقامات گفتند که انتشار این مطلب در مقیاس بزرگ و بازدید‌های فراوان آن به این معنی است که عنوان کیفری "جرم بزرگ" و "دردسر سازی" بر هونگ تعلق می‌گیرد که این تخلف حداقل ۵ سال حبس را در پی دارد.

فناوری هوش مصنوعی شرکت «OpenAI» دردسر بزرگی در چین ایجاد کرده، شرکت‌های تکنولوژی چینی می‌خواهند که رقیبی قدرتمند و مشابه آن را بسازند؛ اما در آن طرف ماجرا مقامات چینی حضور دارند که به دنبال اجرای قوانین حاکم در قلمرو کاملاً کنترل شده اینترنت پکن هستند.