به گزارش اکوایران، آمازون سرمایه‌گذاری در هند را تا سال 2030 به 26 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

در همین رابطه رویترز گزارش داده که طبق اعلام آمازون، سرمایه‌گذاری‌های این شرکت تا سال 2030 به 26 میلیارد دلار خواهد رسید. در اعلامیه‌ای که پس از دیدار «اندی جسی» مدیرعامل اجرایی آمازون و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در ایالات متحده منتشر شد، شرکت آمازون اعلام کرد که 6.5 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده جدید در هندوستان اضافه می‌کند.

اگرچه اندی جسی توضیحاتی در این باره ارائه نکرد، اما این اعلام پس از آن صورت گرفت که خدمات وب آمازون (AWS) در ماه گذشته اعلام کرد که تا پایان سال 2030، 1.06 تریلیون روپیه (12.9 میلیارد دلار) در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

پیش از این آمازون یک برنامه سرمایه‌گذاری 6.5 میلیارد دلاری را برای این منظور اعلام کرده بود که عمدتاً برای تقویت تجارت الکترونیک خود در رقابت با شرکت‌های دیگر بود.

مودی و جسی در مورد حمایت از استارت‌آپ‌های هندی، ایجاد شغل، امکان صادرات، دیجیتالی‌سازی و توانمندسازی افراد و کسب‌وکارهای کوچک برای رقابت جهانی صحبت کردند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد، به‌طور جداگانه Google (GOOGL.O) یک مرکز عملیات جهانی فین‌تک را در ایالت گجرات در غرب هند، با تیم‌هایی که روی عملیات پشتیبانی از سرویس پرداخت GPay و سایر عملیات‌های محصول در Google کار می‌کنند، افتتاح خواهد کرد.

مودی در آخرین روز سفر خود به واشنگتن با مدیران فناوری ایالات متحده و هند، از جمله «تیم کوک» از اپل (AAPL.O)، «پیچای» از گوگل و «ساتیا نادلا» از مایکروسافت (MSFT.O) ملاقات کرد و از شرکت‌های جهانی خواست تا به «پیشرفت هند» کمک کنند.