به گزارش اکوایران، اسپاتیفای قیمت خدمات پریمیوم بدون آگهی خود را در بیش از 50 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا و ایرلند افزایش می‌دهد.

طبق آنچه در گزارش اسکای‌نیوز آمده، این شرکت پخش موسیقی، که بیش از 200 میلیون مشترک پریمیوم دارد، گفت که این حرکت منجر به افزایش 1 دلاری (78p) برای برنامه‌های مستقر در ایالات متحده خواهد شد.

این بدان معناست که قیمت طرح تکی اکنون با نرخ ماهانه 10.99 دلار (8.56 پوند)، دوتایی 14.99 دلار (11.68 پوند)، طرح خانواده از 16.99 دلار (13.29 پوند) و طرح دانشجویی از 5.99 دلار (4.67 پوند) شروع می‌شود.

به گزارش وب‌سایت خبری فناوری دِوِرج، قیمت طرحهای مستقر در بریتانیا یک پوند افزایش مییابد.

در مجموع 53 کشور از جمله اسپانیا، استرالیا، کانادا و فرانسه تحت تاثیر افزایش قیمت قرار خواهند گرفت.

این شرکت گفت که مشترکین موجود یک ماه قبل از اعمال تغییرات از قیمت جدید مطلع خواهند شد.

این در حالی است که سایر سرویس‌های پخش نیز به دلیل فشار سرمایه‌گذاران برای افزایش سودآوری پس از افزایش قابل توجه تعداد کاربران، قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

خدمات اپل و آمازون امسال قیمت ها را افزایش داده‌اند، در حالی که یوتیوب نیز هفته گذشته، برای اولین بار از زمان راه‌اندازی سرویس اشتراک در سال 2018، قیمت‌های ماهانه و سالانه خود را در ایالات متحده افزایش داد.

در ماه‌های اخیر، اسپاتیفای صدها کارمند را اخراج کرده و واحد پادکست را که با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری ساخته بود، بازسازی کرده است تا سود را بهبود بخشد.

این شرکت مستقر در سوئد گفت که مشترکین پریمیوم در صورتی که مایل به پرداخت هزینه بالاتر نباشند، باید به سرویس رایگان پشتیبانی شده از تبلیغات خود تغییر کاربری دهند.